AKTS - Deneysel Araştırma

Deneysel Araştırma (PSY333) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Deneysel Araştırma PSY333 Alan Seçmeli 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Gülçin Akbaş Uslu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, farklı deneysel desenlerde adım adım işlem yürütmeyi, deney düzenlemeyi ve uygulamayı ve bulgularını raporlamayı öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Deneysel psikolojinin tarihini bilme, araştırma makalesi yazım kurallarını öğrenme, deneysel psikolojinin temel kavramlarını öğrenme, deneysel süreçlerde takip edilmesi gereken etik süreçleri öğrenme, bir deney tasarımı gerçekleştirme ve deney raporu yazabilme.
Dersin İçeriği Deneysel desende yer alan kavramlar, deneysel araştırmalarda farklı desenler, faktöriyel desenler, genel lineer model.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Deneysel Desene Giriş Kitap bölümü
3 Deneysel Fikir ve Deney Yapmak Kitap bölümü
4 Deneyler İçin Etik Konular ve Prosedürler Kitap bölümü
5 Değişkenlere Karar Verme Kitap bölümü
6 Geçerlilik ve İç Geçerliliğe Yönelik Tehditler Kitap bölümü
7 Tekrarlanan Ölçümler ve Bağımsız Gruplar Deseni Kitap bölümü
8 Tek Değişkenli, Çok Değişkenli ve Yakınsak Seri Deneyleri Kitap bölümü
9 Faktöriyel (Karmaşık) Desenler Kitap bölümü
10 Faktöriyel (Karmaşık) Desenler Kitap bölümü
11 Deneyimsi Tasarımlar Kitap bölümü
12 Tek Vaka Desenleri ve Küçük Örneklem Desenleri Kitap bölümü
13 Örtük Ölçümler Kitap bölümü
14 Deneysel Sonuçların Yorumlanması ve Raporlanması Kitap bölümü
15 Araştırma Projelerinin Sunumu Kitap bölümü
16 Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Martin, D. (2007). Doing psychology experiments (7th ed.). Belmont: Cengage Learning.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 50
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 2 90
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 100 100
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 10 20
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 75 75
Toplam İş Yükü 195