AKTS - Akademik İngilizce IV
Akademik İngilizce IV (ENG202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce IV | ENG202 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG102 ve ENG101 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders lisans eğitimini İngilizce olarak devam ettiren tüm bölümlerin öğrencilerine araştırmaya dayalı ve Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre B2* seviyesinde (Bağımsız kullanıcı) bir araştırma raporu yazma becerisini kazandırmak ve bu süreçte uygun yöntem (APA), düzen, dil, tartışma ve muhakeme becerilerini kullanmalarını sağlamaktır. Ayrıca bu dersin amacı, öğrencilere temel sunum becerilerini kazandırarak raporun sözlü bir biçimde sunulmasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Etkin bir şekilde araştırma yapma, raporlama ve sunma becerileri; bilgi derleme ve düzenleme, uygun teknikler kullanarak rapor oluşturma, etki uyandıracak yazılı/sözlü bilgilendirici ya da ikna edici sunumlar yapma, süreçte doğru alıntılama teknikleri ve görsel kullanma ve gerektiğinde Evrik Öğrenme Modeli kullanma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Oryantasyon Ders müfredatının ve kitapçığının incelenmesi Evrik öğrenme | |
2 | Bölüm 1: Araştırma Raporuna Giriş • Araştırma Nedir? • Araştırma Raporu Hakkında Genel Bilgi • Araştırma Nasıl Yapılır? | |
3 | Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Kompozisyon ve araştırma raporunun karşılaştırılması • Araştırma raporu yazmanın amacı • Araştırma raporunun çeşitleri • Araştırma raporunu yazma süreci Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Konu seçimi • Kaynak Araştırması | Video 1: Rapor Yazmanın Temel Prensipleri Video 2: Konu Seçimi & Web Sitesinin Değerlendirilmesi |
4 | Bölüm 2: Araştırma Raporu Yazmanın Temel Prensipleri • Çevrimiçi kaynak araştırması • Nitelikli kaynak seçimi • Araştırma sorusu yazımı • Tez cümlesi yazımı • Detaylı taslak hazırlama Taslak örnekleri | Video 3: Çevrimiçi Kaynak Araştırması Video 4: Rapor Yazma Modelleri ve Taslakları |
5 | Bölüm 3: Alıntılama Teknikleri • Alıntı yapma • Açımlama • Özetleme • APA Formatı • Metin içi ve metin sonu kaynak bildirimi Araştırma Raporunda Dil Kullanımı | Video 5: Alıntılamanın Mantığı Video 6: Alıntılama Teknikleri Video 7: Alıntılamanın Temel Kuralları |
6 | Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Okuyucunun tanımlanması • Araştırma raporunun öğeleri - Kapak - İçindekiler sayfası • Giriş bölümünün yazımı | Video 8: Giriş Bölümü Yazımı Video 9: Araştırma bazlı Belge Formatı |
7 | Metin içi/metin sonu kaynak bildirimi ve “Giriş” yazma üzerine çalışma kâğıtları | |
8 | Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Gelişme kısmının yazımı • Sonuç kısmının yazımı | Video 10: Gelişme ve Sonuç Bölümlerinin Yazımı |
9 | Bölüm 4: Araştırma Raporunun Yazım Süreci • Referans ve ek kısımlarının yazımı • Rapor için öz yazımı Bölüm 5: Tablo ve Figürlerin Kullanımı | Video 11: Öz Yazımı |
10 | Giriş bölümüne geribildirim | |
11 | Öz, İçindekiler ve Kaynakça Yazma | |
12 | Bölüm 6: Araştırma Raporunun Sözlü Sunumu • Sunum becerisine genel giriş • İyi bir sunumun gereklilikleri Sunumun temelleri • Dinleyici • Sunum planı • Sunum • İşitsel/görsel destek • Araştırma raporunun sözlü sunumunu hazırlama • Araştırma raporunun planını hazırlama • Sözlü sunum bölümlerini bir araya getirme | Video 12: Raporun Sözlü Sunumu Video 13: Sunumdaki Geçiş Cümleleri |
13 | Gelişme ve Sonuç bölümlerine geribildirim Araştırma Raporunun Sunumu | |
14 | Araştırma Raporunun Sunumu | |
15 | Sunum Geribildirimi | |
16 | Rapor Teslimi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ENG202 Course Booklet (Prepared by DML instructors) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Flipped Learning Course Videos (Prepared by DML instructors) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 5 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | 1 | 20 |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur | |||||
2 | Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur | |||||
3 | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir | X | ||||
4 | Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir | X | ||||
5 | Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir | |||||
6 | Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur | X | ||||
7 | Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur | X | ||||
8 | Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur | |||||
9 | Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur | X | ||||
10 | Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir | X | ||||
11 | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 76 |