AKTS - Yarışma Odaklı Tasarım
Yarışma Odaklı Tasarım (EUT451) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yarışma Odaklı Tasarım | EUT451 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, piyasada süregelen endüstri ürünleri tasarım yarışmalarına proje hazırlayıp katılmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Belirlenen tasarım yarışmalarına zamanlama ve şartname usülleri göz önünde bulundurularak katılım. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Yarışmalara karar verilmesi ve başvuru için sıraya sokulması | Yarışma araştırması |
3 | Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme | Proje geliştirme |
4 | Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme | Proje geliştirme |
5 | Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritikler, proje geliştirme | Proje geliştirme |
6 | Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme | Project development |
7 | Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun hazırlanması | Sunum hazırlama |
8 | Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun tamamlanması ve yarışmaya katılım | Proje sonlandırma |
9 | Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme | Proje geliştirme |
10 | Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme | Proje geliştirme |
11 | Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme | Proje geliştirme |
12 | Yarışma projeleri için tasarım, sınıf içi tartışma, kritik alışverişi, proje geliştirme | Proje geliştirme |
13 | Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun hazırlanması | Sunum hazırlama |
14 | Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun tamamlanması ve yarışmaya katılım | Sunum hazırlama |
15 | Yarışmaya yönelik geliştirilen ürünün sunumunun hazırlanması | Sunum hazırlama |
16 | Yarışmaya Katılım | Proje sonlandırma |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 30 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 3 | 60 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 10 |
Toplam | 20 | 120 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 90 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 10 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | X | ||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | X | ||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | X | ||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | X | ||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | X | ||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | X | ||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | X | ||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | X | ||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | X | ||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | X | ||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | X | ||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 1 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |