AKTS - Ürün Tasarımında Renk
Ürün Tasarımında Renk (EUT381) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün Tasarımında Renk | EUT381 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrenciye rengin ürün tasarımı sürecindeki önemli rolünü kavratmak, renk kullanımında kendi bakış açılarını oluşturmalarına yardımcı olacak temel altyapı bilgilerini aktarmak, bunu yaparken renk-ışık-form-mekan ilişkisini vurgulamak ve bu disiplinin terminolojisine aşina kılmak amaçlanır. Ayrıca, öğrencinin, deneme yanılma yoluyla, renk olgusunu kendi kişisel gelişim sürecine katabilir hale gelmesi hedeflenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel renk bilgisi, renk ile ilgili doğal gerçekler, renk ve ışık ilişkisi, rengin kompozisyonel özellikleri, oluşturduğu etkiler, rengin görsel, estetik psikolojik ve algısal özellikleri, beş duyu ile algılanması, renkte eğilimler, mekanda renk algısı ve etkileri, renk ve kültür etkileşimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Renk olgusuna giriş, dersin neden ve nasıl işleneceğinin aktarımı | |
2 | Renk esasları, renk çemberi, renk sistemleri, (hue, value, chroma vb gibi internasyonal terminoloji ile tanışma ) | |
3 | Harmoni ; tanımı ve renk kombinasyonları ile incelenmesi, Renk çemberi ev ödevi teslimi | |
4 | Renk formlarının harmonisi, ‘color triangle’ | |
5 | Kontrast: tanımı ve renk kombinasyonları ile incelenmesi, ‘Color triangle’ ev ödev teslimi | |
6 | Renkte ‘algılamanın rolu ‘ | |
7 | Renkte ‘algılama ‘, Görsel olmayan renk algısı ( 5 duyu ) | |
8 | Renk psikolojisi (biyolojik reaksiyonlar, sembolizm ) | |
9 | Renk psikolojisi devam (kültür, oda, eğilimler ), İlk proje için ürün seçimlerinin onaylatılması | |
10 | İlk proje sunumu | |
11 | Final proje için konu seçimi | |
12 | Final proje; 1. Adım beyin fırtınası sunumu, tasarım probleminin belirlenmesi, kritikler | |
13 | Final proje : 2. Adım, ilk eskizlerin sunumu, kritikler | |
14 | Final proje: 3.Adım, eskizlerin geliştirilmiş sunumu, renkli mock up Renk kullanımında yaklaşımlarının neden, nasılını anlatan iki sayfalık bir rapor teslimi, kritikler | |
15 | Final proje: 4.Adım, final sunum, renkli final model sunumu; Renk kullanımında yaklaşımlarının neden, nasılını anlatan iki sayfalık bir rapor teslimi; Var ise revize rapor sunumu | |
16 | Final Jürisi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lınton, Harold. 1995. Color in Architecture, Itten, Johannes. 1970. The Elements of Color,Germany Birren ,Faber. 1987 . Principles of Color, USA Fisher, M. P., & Zelanski, P. (1994). Color. |
---|---|
2. Mahnke, F. H. (1996). Color, environment, and human response: an interdisciplinary understanding of color and its use as a beneficial element in the design of the architectural environment. John Wiley & Sons. | |
3. Kueppers, H. (1982). The basic law of color theory. Barron's. Albers, J. (1975). Interaction of color. Yale University Press. Swirnoff, L. (2003). Dimensional Colour. WW Norton & Company. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 2 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 21 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | X | ||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | X | ||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | X | ||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | X | ||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | X | ||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | |||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | |||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | |||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | X | ||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | X | ||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | X | ||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 |