AKTS - Endüstri Ürünleri Tasarımında Sürdürülebilirlik
Endüstri Ürünleri Tasarımında Sürdürülebilirlik (EUT371) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstri Ürünleri Tasarımında Sürdürülebilirlik | EUT371 | Alan Seçmeli | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin sürdürülebilirlik kavramı ile ilgili bilgi ve farkındalıklarını arttırmayı ve ders boyunca edindikleri bilgileri ürün tasarım sürecinde uygulamaya koyma becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik kavramının güncel yaklaşımlarla ele alınması; sürdürülebilirlik ilkeleri ile bir ürün tasarlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, beklentiler, ekolojik ilkeler | |
2 | Video gösterimi: Story of stuff, sürdürülebilirliğin bileşenleri, sürdürülebilirlik ve tasarım, tasarımcının rolü | |
3 | Sistem temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
4 | Sistem temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
5 | Tasarım temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
6 | Tasarım temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
7 | Tasarım temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
8 | Sürdürülebilir Tüketim | |
9 | Ürün yaşam süresi, Belgesel: The Light Bulb Conspiracy | |
10 | Seri üretilmiş bir ürünün sürdürülebilirlik açısından değerlendirilmesi, sunumlar | |
11 | Genel değerlendirme, projeye giriş | |
12 | Proje fikirlerinin sunumu | |
13 | İlk eskizler, kritik, tartışma | |
14 | Eskizlerin geliştirilmiş sunumu, mock up, kritikler, tartışma | |
15 | Projenin ve modelin geliştirilmiş sunumu | |
16 | Final sunumları |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. PAPANEK, V. (1999) The Green Imperative – Ecology and Ethics in Design andArchitecture, Thames and Hudson, New York. WALKER, S. (2011) The Spirit of Design: Objects, Environment and Meaning, Earthscan Publications, London. |
---|---|
2. CHAPMAN, J. (2005) Emotionally Durable Design: Objects, Experiences, and Empathy, Earthscan Publications, London. | |
3. DOĞAN, Ç., WALKER, S. (2008) Localization – the Design and Production of Sustainable Products, International Journal of Product Development (6:3/4) 276-89. | |
4. ECOLOGICAL FOOTPRINT (2010) Ecological Footprint Calculator, http:// www.footprintnetwork.org/en/index.php/GFN/page/calculators accessed: 21.01.2010. | |
5. Walker, S. (2006). Sustainable by Design: Explorations in Theory and Practice. London: Earthscan. Fuad-Luke, A. (2009). Design activism: Beautiful strangeness for a sustainable world. Sterling: Earthscan. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | X | ||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | X | ||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | X | ||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | X | ||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | X | ||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | X | ||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | X | ||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | X | ||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | X | ||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | |||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | X | ||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 75 |