AKTS - Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Modelleme
Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Modelleme (EUT361) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Modelleme | EUT361 | Alan Seçmeli | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Alan Seçmeli Ders |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarlanan ürünün 3ds Max programı kullanılarak 3 boyutlu modellenmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarımların 3ds Max programı yardımı ile 3 boyutlu olarak görselleştirilmesi; kutu, çizgi ve poligon modelleme teknikleri ile sanal ortamda 3 boyutlu ürünler tasarlama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 3ds Max arayüzü tanıtımı | Programın arayüzünün incelenmesi |
2 | Değiştirme komutlarının öğretimi ( Yer değiştirme, Döndürme, ölçeklendirme) | Objenin nasıl hareket edeceğinin incelenmesi |
3 | Temel 3b geometrilerin oluşturulması ( Standard Temel Nesneler) Temel 2b şekillerin oluşturulması (Eğriler) | Küp, küre, silindir, prizma ,vb incelenmesi Çizgi, dikdörtgen, elips, vb, incelenmesi |
4 | Kopyalama teknikleri öğretimi ( Kopyalama , Sıralama ) Hizalama komutu kullanımı ( Hizalama) | Objenin nasıl çoğaltılacağının incelenmesi Objelerin birbirine göre hizalanmasının incelenmesi |
5 | Boolean Modelleme Tekniği öğretimi | Objelerin birbiri ile etkileşiminin araştırılması |
6 | Proboolean komutunun öğretimi | Boolean komutu ile yapılan modellemelerin proboolean ile nasıl daha kolay ve hızlı yapılacağının incelenmesi |
7 | Detaylı bir objenin proboolean komutu kullanılarak modellenmesi | Bütünü oluşturan küçük parçaların proboolean ile yaratımının araştırılması |
8 | I. Vize arasınavı | Verilen bir ürünün, Boolean modelleme tekniği ile modellenmesi |
9 | Eğri ile Modelleme Tekniği öğretimi | 2 boyutlu çizgiler ile 3 boyutlu objeler oluşturmanın incelenmesi |
10 | Nokta, segment ve eğri elementleri ile çizgilerin kontrol edilmesi ve derinlik verme komutu ile 3 boyuta ulaşılmasının gösterimi | Çizgileri oluşturan elementlerin incelenmesi |
11 | Detaylı bir objenin eğri ile modelleme tekniği kullanılarak modellenmesi | Objenin analizi yapılarak çizgilerden oluşan bir iskeletinin hazırlanmasının incelenmesi |
12 | 2. Vize arasınavı | Verilen bir ürünün, eğri ile modelleme tekniği ile modellenmesi |
13 | Poligon Modelleme Tekniği öğretimi | Amorf bir objeyi oluşturan poligonların analizinin yapılması |
14 | Nokta, Kenar, Yüzey, Poligon, Element komutlarının öğretimi | Nokta, Kenar, Yüzey, Poligon, Element komutlarının öğretimi |
15 | Detaylı bir objenin poligon modelleme tekniği kullanılarak modellenmesi | Objeyi oluşturan alt parçaların poligonlarına ayrılmasının araştırılması |
16 | Final Sınavı | Verilen bir ürünün, Poligon modelleme tekniği ile modellenmesi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Autodesk 3ds Max 2014 Essentials: Autodesk Official Press |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 19 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | X | ||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | X | ||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | |||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | |||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | X | ||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | X | ||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | X | ||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | X | ||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | X | ||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | X | ||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | X | ||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 |