AKTS - Tasarımda Anlam

Tasarımda Anlam (EUT322) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Tasarımda Anlam EUT322 6. Dönem 2 0 0 2 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Bülent Ünal
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Endüstriyel tasarımının dilinin araştırılarak doğru bir şekilde kullanılmasına yönelik yöntem geliştirmek amaçlanmaktadır. Bunun için tasarımı doğru anlamaya yönelik kavram ve kuramları öğrenmek hedeflenmiştir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Düşünme yeteneği artar,
  • Sorgulama yeteneği artar
  • Gördüklerini anlamlandırmayı öğrenir
  • Endüstriyel Tasarım dilini kavrar
  • Süreç içerisinde edindiği bilgileri örnekler üzerinden inceleyerek, ürün tasarımıyla bağlantısını kurar
Dersin İçeriği Biçim ve içerik arasındaki bağlantı. Tasarımın, görsel bir metin olarak ele alınarak, göstergebilim kavram ve kuramları çerçevesinde incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Araştırma
2 Tasarım sürecinde kavramın gelişimi Ön hazırlık / Araştırma
3 Anlamlandırma süreçleri Ön hazırlık / Araştırma
4 Anlamlandırma süreçleri Ön hazırlık/ Araştırma
5 Örneklerin İncelenmesi Ön hazırlık/ Araştırma
6 Tasarımda parça-bütün ilişkisi Sunum için ön hazırlık
7 Ödev sunumları Sunum için ön hazırlık
8 Ödev sunumları Sunum için ön hazırlık
9 Ödev sunumları Sunum için ön hazırlık
10 Sosyo-kültürel etkenlerin tasarıma yansıması Sınav için ön hazırlık
11 Vize Sınavı Teslimi Ön hazırlık / Araştırma
12 Tasarımda anlam kodlamaları Ön hazırlık / Araştırma
13 Örneklerin İncelenmesi Ön hazırlık / Araştırma
14 Örneklerin İncelenmesi Ön hazırlık / Araştırma
15 Tasarımda anlam ve estetik ilişkisi Ön hazırlık / Araştırma
16 Örneklerin İncelenmesi Ön hazırlık / Araştırma

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Athavankar, Uday A., "The Semantic Profile of Products" Semantic visions in Design Symposium on Design Research and Semiotics. 1989 Ed. S. Vihma, Helsinki, 1990.
2. Yüksek lisans ve doktora Tezleri

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 18 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme X
2 Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma X
3 Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma X
4 Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme X
5 Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma X
6 Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme X
7 Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma X
8 Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme X
9 Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma X
10 Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme X
11 Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma X
12 Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma
13 Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma
14 Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma X
15 Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 4 60
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 9 9
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Toplam İş Yükü 125