AKTS - Endüstri Ürünleri Tasarımı IV
Endüstri Ürünleri Tasarımı IV (EUT302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstri Ürünleri Tasarımı IV | EUT302 | 6. Dönem | 4 | 6 | 0 | 7 | 13 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
EUT301 |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Endüstriyel olanaklarla ve çoklu miktarlarda üretilebilir ürün tasarlamakta öğrencinin yetkinleşmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kurumsal kimlik, ürün kimliği, sistem tasarımları, yeni teknolojiler ve teknolojik uygulamaları kapsayan tasarımlar, arayüz tasarımı gibi alanlarla ilgili tasarım problemleri tanımlanması ve ürünlerde, kullanılabilirlik, üretilebilirlik, estetik, inovasyon, kullanıcı ile etkileşim, ürün dili gibi tasarım gerekliliklerin sorgulanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Projenin tanıtımı 1.”Moodboard” tasarımlarının sunumu ve ürün seçimi | Araştırma yapar / Sunum için çalışma yapar |
2 | Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları | Araştırma yapar / problem tanımlar |
3 | 2.”Moodboard” tasarımlarının sunumu Ara Jüri | Sunum ve jüri için çalışma yapar |
4 | Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları | Araştırma yapar / çözümler tasarlar |
5 | 1. Proje Jürisi 2.Proje tanıtımının yapılması ve araştırma konusu verilmesi | Sınav için çalışma yapar /Araştırma yapar |
6 | 3.”Moodboard” ve analiz paftası tasarımlarının sunumu ve ürün seçimi Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları | Sunum için araştırma yapar / Araştırma yapar |
7 | Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları | Araştırma yapar / çözümler tasarlar |
8 | Ara Jüri Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları | Sınav için çalışma yapar /Araştırma yapar |
9 | Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları 2. Proje Jürisi | Sınav için çalışma yapar /Araştırma yapar |
10 | Final Proje tanıtımının yapılması ve araştırma konusu verilmesi 4.“Moodboard” ve analiz paftası tasarımlarının sunumu ve ürün seçimi | Sunum için araştırma yapar / Araştırma yapar |
11 | Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları | Araştırma yapar / problem tanımlar |
12 | Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları | Araştırma yapar / çözümler tasarlar |
13 | 5.“Moodboard” tasarımlarının sunumu Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları | Sunum için araştırma yapar / Araştırma yapar |
14 | Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları Ara Jüri | Sınav için çalışma yapar /Araştırma yapar |
15 | Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları Ürün geliştirme / Eskiz Çalışmaları | Araştırma yapar / çözümler tasarlar |
16 | Final Jürisi | Sınav için çalışma yapar |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 15 | 10 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 5 | 10 |
Projeler | 2 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 38 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | X | ||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | X | ||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | X | ||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | X | ||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | X | ||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | X | ||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | X | ||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | X | ||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | X | ||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | X | ||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | X | ||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 15 | 1 | 15 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 4 | 60 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Projeler | 2 | 20 | 40 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 325 |