AKTS - Ürün Tasarımında Mekanizma ve Detay
Ürün Tasarımında Mekanizma ve Detay (EUT224) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün Tasarımında Mekanizma ve Detay | EUT224 | 4. Dönem | 2 | 1 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin ürün tasarım sürecinde kullanabilecekleri mekanizmalar ve ürün detayları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel strüktür kavramlarının tanıtılması ve basit malzemelerle uygulama projeleri oluşturulması; malzemelerin fiziksel ve mekanik özelliklerinin tanıtılması; yük, kuvvet, basınç konularının irdelenmesi, objelerin ve malzemelerin sertlik ve esneklik gibi özelliklerinin ve germe, sıkıştırma, bükme ve kıvırma gibi eylemlerin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders programının tanıtılması ve içeriğe dair genel haritanın üzerinden dönemin birlikte gözden geçirilmesi. | |
2 | Konu anlatımı: Malzemelerin özellikleri, temel strüktür kavramları, kuvvet, moment, yükler | |
3 | Konu anlatımı: Endüstriyel Tasarımda kullanılan strüktür tipleri. Ödev tanıtımı: Strüktür | |
4 | Strüktür ödevi sunumları ve tartışma | |
5 | Konu anlatımı: Basit makineler, kaldıraçlar, makaralar, tekerlek ve aks, eğik düzlem ve kamalar | |
6 | Konu anlatımı: Bağlantı parçaları, rulman, yaylar, dişliler | |
7 | Konu anlatımı: Güç kaynakları ve motorlar Sınıf içi aktivite: Mekanizma ödevinin verilmesi, grupların oluşturulması | |
8 | Mekanizma ödevi sunumları ve tartışma | |
9 | Konu Anlatımı: Plastik imalattan ve ürün biçiminden kaynaklanan detaylar Araştırma konusu: Plastik ürün örnekleri tespiti | |
10 | Ürün Çözümleme: Ürün örneklerinin incelenmesi ve çözümlemeye uygunluk kıstaslarının tartışılarak değerlendirilmesi. | |
11 | Ürün Çözümleme: Doğru sökme ve fotoğraflama sürecinin nasıl yürütüleceğinin uygulama yapılarak birlikte tartışılması. | |
12 | Ürün Çözümleme: Detay tespiti ve çizimi konusunda örnekler üzerinden tartışmalar ve uygulamaya geçiş. | |
13 | Ürün Çözümleme: Detay çizimi. | |
14 | Final uygulamada analizi yapılacak ürünlerinin gözden geçirilmesi, ürün analizinin doğru sunumunun nasıl olacağı tartışması üzerinden ortak şablon hazırlanması |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 3. Ertaş, D. G., & Bayazıt, N. (2009). Endüstri ürünleri tasarımında strüktür. Itüdergisi/a, 8(1), 90–102. |
---|---|
4. Günal Ertaş, D., & Bayazıt, N. (6-8 Ekim). Strüktür ve malzeme özelliklerinin endüstriyel ürün tasarımına etkisi. 2. Ulusal Yapı Malzemesi Kongresi, İstanbul. | |
5. Roberts, D. (2010). Making Things Move DIY Mechanisms for Inventors, Hobbyists, and Artists. McGraw-Hill. | |
5. Lesko, J. (2008). Industrial Design: Materials and manufacturing guide. New Jersey: John Wiley & Sons. | |
6. Engel, H. (2004). Strüktür Sistemleri. Tasarım Yayın Grubu. | |
6. MEB. (2012). Mekanizma Yapımı. | |
7. MEB. (2014). Basit Mekanizmalar |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 3 | 45 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 21 | 95 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | X | ||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | X | ||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | X | ||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | X | ||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | X | ||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | X | ||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | X | ||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | X | ||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | X | ||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | X | ||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | X | ||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 86 |