AKTS - Kullanıcı Deneyimi Odaklı Tasarım
Kullanıcı Deneyimi Odaklı Tasarım (EUT455) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kullanıcı Deneyimi Odaklı Tasarım | EUT455 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin kullanıcı deneyimi odaklı tasarıma ilişkin konularda fikir sahibi olması, prototip araçları ile tanışması ve uygulama yaparak öğrendiklerini pekiştirmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bir tasarım problemini belirlemek ve paylaşılan yöntemleri ve araçları uygulayarak bir kullanıcı odaklı deneyim tasarım projesi yürütmek için ilgili metodoloji ve araçlara ilişkin teorik bir arka plan ve anlayış kazanmak. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | |
2 | Bilişsel süreçler | |
3 | Kullanılabilirlik, Deneyim tasarımı | |
4 | Kullanıcı deneyimi, Kullanıcı araştırmaları, Araştırma-ihtiyaç analizleri | |
5 | Bilgi mimarisi | |
6 | Ara sınav | |
7 | Akış diyagramı ve senaryolar, Kullanıcı deneyim haritası, Senaryo-kullanıcı eşleşmesi | |
8 | Prototipleme | |
9 | Grafik kullanıcı arayüzü (GUI) | |
10 | Ara sınav | |
11 | Değerlendirme süreçleri | |
12 | Kullanıcı deneyimi tasarlamak için kullanılan prototip araçlar | |
13 | Projenin uygulanması | |
14 | Projenin uygulanması | |
15 | Projenin uygulanması | |
16 | Final sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. • Nielsen, J. (2001). Usability Engineering. AP Professional: CA. |
---|---|
2. • Branaghan, R. J., & Lafko, S. (2019). Cognitive ergonomics. In Clinical Engineering Handbook, Second Edition (pp. 847-851). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-813467-2.00121-8 | |
3. • Bennett, K.B., Nagy, A.L., Flach, J.M. (1997). Visual displays, Handbook of Human Factors and Ergonomics. Ed. By Gavriel Salvendy, John Wiley and Sons, NY, pp. 659-697. | |
4. • Bridger R.S. (2018). Introduction to Human Factors and Ergonomics. (Fourth Edition). London:Taylor & Francis. | |
5. • Buxton, B. (2007). Sketching User Experiences - Getting the design right and the right design. Morgan Kaufmann: CA. | |
6. • Lindsay, P. H., & Norman, D. A. (1972). Human Information Processing: An Introduction to Psychology. New York: Academic Press. | |
7. • Kumar, R. (2005). Human Computer Interaction, Firewall Media. | |
8. • Norman D.A. (1988). The Design of Everyday Things. Currency Doubleday: NewYork. | |
9. • Preece J., Sharp, H., Rogers, Y. (2015). Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction, 4th edition, Wiley. | |
10. • Sherekar, S. M. (2016). The Computer Science with HCI, Journal of Computer Engineering, 52-54, e-ISSN: 2278-0661, p-ISSN: 2278-8727 | |
11. • https://sherpa.blog/kitap |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | |||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | |||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | |||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | |||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | |||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | |||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | |||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | |||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | |||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | |||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | |||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 75 |