AKTS - Tasarım Konuşmaları
Tasarım Konuşmaları (ICM385) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Konuşmaları | ICM385 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İçmimarlığın interdisipliner yapısı gereği farklı tasarım alanlarında uzman kişiler tarafından alanlara dair teorik, teknik ve pratik bilgilerin; profesyonel hayatta sahip olmaları gereken bilgi ve becerilerin aktarılarak, aktif katılımlı bir sohbet ortamının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mesleki eğitim hayatı boyunca edinilen teorik ve pratik bilgilerin,tasarım alanlarında farklı uzmanlıklara sahip meslek profesyonelleri ile tartışılarak,çeşitli teknik gezi ve çalıştaylar desteği ile pekiştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı. Dersin Amacı ve Yöntemi Hakkında Bilgi Verilmesi | Ders ve kaynaklar hakkında bilgi edinilmesi |
2 | Tasarım Nedir, Tasarımcı Kimdir? | Tasarım ve tasarımcı kavramları üzerine araştırma yapılması |
3 | Tasarımcı -Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
4 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
5 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
6 | İnterdisipliner Tasarım Çalıştayı | Gerekli kaynakların araştırılması |
7 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
8 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
9 | Teknik Gezi | İlgili alan-saha hakkında araştırma yapılması |
10 | Tartışma | Tartışma konusu hazırlık yapılması |
11 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
12 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
13 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
14 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
15 | Tartışma ve Değerlendirme | Dönem içerisinde tartışılan alan ve konuların tekrarı |
16 | Final Değerlendirme | Final Değerlendirmeye hazırlık yapılması |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 20 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | |||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | |||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | |||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | |||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | |||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | |||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | |||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | |||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | |||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | X | ||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | X | ||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | |||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 3 | 3 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |