AKTS - Öğrenmede Etkili Stratejiler

Öğrenmede Etkili Stratejiler (HUM205) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Öğrenmede Etkili Stratejiler HUM205 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı -Öğrencilere öğrenmenin etkili yöntemlerini öğretmek, -Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin neler olduğu hakkında bilgi vermek, -Öğrenmenin temel stratejilerini aktarmak, -Öğrenme türleri hakkında bilgi vermek, -Öğrenme stillerinin neler olduğunu, kişinin kendi öğrenme stilinin hangisi olduğunu psikometrik araçlarla tespit etmek ve buna göre çalışma sistemini yeniden düzenlemek, -Motivasyon tekniklerini, içsel ve dışsal motivasyonu ve kişinin kendisini nasıl motive edebileceğini öğretmek, -Etkili ders çalışmanın nasıl yapılacağını öğretmek, -Öğrenmeyi Etkileyen faktörlerden kaygıyı anlamak, -Sınav kaygısı ile başa çıkmanın etkili teknikleri konusunda bilgi vermek, -Sınavlarda nasıl daha başarılı olabileceklerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Öğrenmenin etkili yöntemlerini bilir, -Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin neler olduğunu bilir, -Öğrenmenin temel stratejilerini anlar, -Öğrenme stilleri ile kendi öğrenme stilinin hangisi olduğunu bilir ve buna göre çalışma sistemini düzenler, -Motivasyon tekniklerini ve kendini nasıl motive edebileceğini bilir, - Zamanını etkili yönetmeyi bilir, -Hangi aralıklarla tekrar yaptığında bilginin kalıcı olacağını bilir, -Etkin dinlemeyi bilir, -Sınavlara nasıl hazırlık yapacağını bilir, -Öğrenmeyi olumsuz etkileyen faktörlerden sınav kaygısını ne düzeyde yaşadığını bilir, -Sınav kaygısı ile başa çıkmanın etkili yöntemlerini ve uygulamalı pratiklerini bilir, -Sınavlarda nasıl daha başarılı olabileceğini bilir.
Dersin İçeriği Öğrenmenin etkili yöntemleri, öğrenme stratejileri ve stilleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve başa çıkma yolları, motivasyon artırma, tekrar programı, zaman yönetimi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğrenme Kavramı Öğrenme Kuramlarına Genel Bakış a. Bilişsel Yaklaşım b. Davranışçı Yaklaşım c. Nöro-Fizyolojik Kuram Eğitim Psikolojisi s. 229-232 Psychology s. 173 Eğitim Psikolojisi s. 249-252 Psychology s. 173-208
2 Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler-I a. Zeka b. Yaş c. Olgunlaşma d. Güdülenme e. Biyolojik-Fizyolojik Durum Eğitim Psikolojisi s. 234-244
3 Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler-II a. Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı b. Önceki Öğrenilenlerin Aktarılması c. Öğrenme-öğretme yöntemleri d. Hazırbulunuşluk e. Zamanlama f. Dikkat Eğitim Psikolojisi s. 238-245
4 Öğrenme Stratejileri a. Aralıklı ya da Toplu Öğrenme b. Sonuçlar Hakkında Bilgi c. Okuma ya da Anlatma d. Bütün Halinde ya da Parçalara Bölerek Öğrenme e. Programlanmış Öğrenme Psikolojiye Giriş s. 119-126
5 Öğrenme Türleri a. Ezberleme b. Deneme-Yanılma c. Alışkanlık d. Koşullanma e. Problem Çözme Öğrenmede Üstün Başarı, s.67-91
6 Öğrenme Stilleri a. Kinestetik b. Görsel c. İşitsel Öğrenme Stilleri Testi Öğrenmede Üstün Başarı, s.121-143
7 Ara sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular
8 Hatırlama ve Unutma a. Kısa süreli Hafıza b. Uzun süreli Hafıza c. Hatırda tutulan Miktar d. Neden Unutuyoruz? Psikolojiyi Anlamak, s. 246-274 Psikolojiye Giriş s. 133-142 Eğitim Psikolojisi s. 381-387
9 Motivasyon Teknikleri a. İçsel ve Dışsal Motivasyon b. Kendimizi Nasıl Motive Edebiliriz? Psychology s. 451-465 Eğitim Psikolojisi s. 500-522
10 Etkili Ders Çalışma I a. Başarıya Giden Yol olarak Planlama Süreci b. Dinlemek ve Not Tutmanın Önemi c. Çalışmaya Başlamak ve Çalışmayı Sürdürmek Eğitim Psikolojisi s. 459-471 Öğrenmede Üstün Başarı, s.153-161
11 Etkili Ders Çalışma II a. Zaman Yönetimi b. Çalışma ve Tekrar Programı Öğrenmede Üstün Başarı, s.163-169
12 Etkili Ders Çalışma III a. Etkin Dinleme b. Daha Hızlı ve Etkili Okuma c. Sınavlara Hazırlık Öğrenmede Üstün Başarı, s.170-178
13 Öğrenmeyi Etkileyen Faktörlerden Kaygı a. Ne Düzeyde Kaygı Yaşıyorum? b. Sınav Kaygısı Testi Öğrenmede Üstün Başarı, s.179-182
14 Öğrenmeyi Etkileyen Faktörlerden Kaygı ile Başa Çıkma Teknikleri a. Sınav Kaygısı ile Başa Çıkma Teknikleri Nelerdir? b. Bu tekniklerin uygulamalı çalışmaları Öğrenmede Üstün Başarı, s.183-191
15 Sınavlarda Başarılı Olmak Konusunda İpuçları Öğrenmede Üstün Başarı, s.192-194
16 Genel Sınav Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Eğitim Psikolojisi, Alim Kaya, Pegem Akademi, Ankara, 2017
2. Eğitim Psikolojisi-Gelişim-Öğrenme-Öğretim, Binnur Yeşilyaprak, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2006
3. Psychology, J. S. Halonen, J.W.Santrock, Mc Graw Hill, USA, 1996
4. Psikolojiyi Anlamak, C. G. Morris, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2002
Diğer Kaynaklar 5. Öğrenmede Üstün Başarı, Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2016
6. Psikolojiye Giriş, C. Morgan, Meteksan Yayınları, Ankara, 1986

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme
2 Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma
3 Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma
4 Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme
5 Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme
7 Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma
8 Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme
9 Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma
10 Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme
11 Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma
12 Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma X
13 Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma
14 Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma
15 Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 100