AKTS - Sergileme Yöntemleri

Sergileme Yöntemleri (ART296) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sergileme Yöntemleri ART296 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Farklı meslek disiplinlerinde eğitim alan öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim ve iletişim amacı ile kullanılan sergileme yöntemlerini yazılı, görsel materyallerle ve uygulamalı olarak tecrübe etmesi.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ana sergileme temaları, bunların tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Eğitim aldığı meslek disiplininde sergi ve fuar faaliyetlerine yönelik hazırlıklar hakkında ve farklı disiplinler arasında gerçekleşen işbirliğinin önemi konusunda bilgi sahibi olur.
Dersin İçeriği Fuar, müze, galeri, Expo gibi farklı sergileme yöntemleri hakkında genel ilke ve kabuller, modern yöntemler kullanılarak hazırlanan sergiler ile geliştirilen iletişim teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders hakkında genel bilgilendirme
2 Sergi ve fuar ile ilgili temel tanımlar ve kavramlar
3 Tarihsel gelişim içinde sergi tasarımı
4 Müze ve galerilerde kullanılan sergileme yöntemleri
5 Müze ve galeri örneklerinin irdelenmesi
6 Fuar tasarımı ve tarihi süreç içindeki gelişimi
7 Fuar stantlarının tasarımına yönelik ilkeler ve tasarım kriterleri
8 Ödev sunumları ve tartışma
9 Türkiye ve dünyada fuar ve sergi tasarımlarının irdelenmesi
10 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Marka belirleme, kurumsal kimlik ve ihtiyaç analizleri
11 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler
12 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler
13 Fuar Standı tasarımına yönelik model çalışma – Fuar standı tasarımı, proje taslaklarının hazırlanması ve öneriler
14 Ödev sunumları ve tartışma
15 Ödev sunumları ve tartışma
16 Final Değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Erdoğan, E. ve Erdinç, L. (2009). Peyzaj Yapıları. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları.
2. İpek, G. (2002). Fuar ve Stand Tasarımı. İstanbul: Yem Yayınları.
3. Locker, P. (2013). Stant Tasarımı ve Sergileme. Sezen Haskatar (Çev.). Literatür Yayınları.
4. Thomson, G. (1986). The Museum Environment. Butterworth-Heinemann Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 1 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum 2 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 20
Toplam 21 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 20
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme
2 Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma
3 Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma
4 Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme
5 Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme
7 Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma
8 Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme
9 Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma
10 Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme
11 Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma
12 Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma X
13 Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma
14 Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma
15 Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 1 10 10
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 2 10
Sunum/Seminer Hazırlama 2 5 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 6 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100