AKTS - Eşli Danslar
Eşli Danslar (ART287) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Eşli Danslar | ART287 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ritim duygusu, müzik algısı, doğru duruş, vücut koordinasyonu, hareket estetiği, müzik ile uyumlu hareket ve dans etme becerilerinin gelişmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel müzik ve ritm eğitimi, beden farkındalığı, hareket, koordinasyon, jest, mimik ve eşli uyum eğitimine yönelik uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi, dönem boyunca işlenecek konular, değerlendirme ve not sistemi hakkında bilgi verilmesi. Dersin kapsamındaki dans türlerinin tarihçelerinin anlatılması, müziklerinin tanıtılması, uluslararası yarışma ve gösterilerden video örnekleri verilmesi. Beden farkındalığına giriş çalışmaları. | |
2 | Ritim-hareket ilişkisi. Müzikte hareket referansı veren ritmin tespitinin anlaşılması. Merengue müziği ritminin hareket referansı olarak anlaşılması. Temel duruş ve koordinasyon çalışmaları. Temel adım çalışmalarına giriş. | |
3 | Merengue dansının, müzikal, artistik, teknik özellikleri. Ritim, koordinasyon ve beden farkındalığı çalışmaları. -Merengue yürüyüşleri (Öne, Arkaya, Sağa, Sabit) -Merengue temel adımları ve başlangıç ve bitiriş pozisyonları. -Ağırlık değişimler, kalça hareketleri (İlk üç modülün hatırlanması ve pekiştirilmesi üzerine yeni modülün eklenmesi.) -El değişimleri ile sola ve sağa dönüşler Tüm modüllerin birleşimi ile bir koreografi oluşturulması. | |
4 | -Merengue yürüyüşleri (Öne, Arkaya, Sağa, Sabit) -Merengue temel adımları ve başlangıç ve bitiriş pozisyonları -Ağırlık değişimler, kalça hareketleri -El değişimleri ile sola ve sağa dönüşler (İlk modüllerin hatırlanması ve pekiştirilmesi üzerine yeni modülün eklenmesi) Cross Body Lead Open - Closed Positions Checks Whip (Adios) Octopus (Cuban Break) Tüm modüllerin birleşimi ile bir koreografi oluşturulması. | |
5 | Salsa dansının, müzikal, artistik, teknik özellikleri., Salsa müziği ritminin hareket referansı olarak anlaşılması. Salsa yürüyüşleri, temel adımlar, Cucaracha, Weight Shifts in Salsa, Salsa el, omuz, baş ve kalça hareketleri | |
6 | Ritm ve müzik çalışmaları. Salsa yürüyüşü, temel Salsa adımları, Cucharacha. Birinci modülün hatırlanması ve pekiştirilmesi üzerine yeni modülün eklenmesi. | |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Salsa yürüyüşü, temel Salsa adımları, Cucharacha. Birinci modülün hatırlanması ve pekiştirilmesi üzerine yeni modülün eklenmesi. Önceki modüllerin hatırlanması ve pekiştirilmesi üzerine yeni modülün eklenmesi. Tüm modüllerin birleşimi ile bir koreografi oluşturulması. | |
9 | Oluşturulan iki koreografinin pekiştirilmesi, teknik, artistik iyileştirme çalışmaları. Kostüm, ışık, müzik, efekt, zamanlama gibi gösteri bileşenlerinin tanıtılması | |
10 | Bachata dansının türü, tarihçesi, müzikal, artistik, dramatik özellikleri. Bachata müziği ritminin hareket referansı olarak anlaşılması. Bachata yürüyüşü, temel Bachata adımları, başlangıç ve bitiriş pozisyonları. | |
11 | Bachata yürüyüşü, Temel Bachata adımları, başlangıç ve bitiriş pozisyonları. Birinci modülün hatırlanması ve pekiştirilmesi üzerine yeni modülün eklenmesi. | |
12 | Bachata yürüyüşü, temel Bachata adımları, başlangıç ve bitiriş pozisyonları. Önceki modüllerin hatırlanması ve pekiştirilmesi üzerine yeni modülün eklenmesi. Tüm modüllerin birleşimi ile bir koreografi oluşturulması. | |
13 | Kostüm, ışık, müzik, efekt, zamanlama gibi gösteri bileşenlerinin tanıtılması. Oluşturulan üç koreografinin pekiştirilmesi, teknik, artistik iyileştirme çalışmaları. | |
14 | Ara Değerlendirme | |
15 | Oluşturulan üç koreografinin pekiştirilmesi, teknik, artistik iyileştirme çalışmaları. Final performansı hazırlıklarının tamamlanması. | |
16 | Final Değerlendirmesi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Laird, W. (1988). Technique of Latin Dancing. Brighton: International Dance Teachers Association Publishing. |
---|---|
2. Neglia, J. (1998). Salsa and Merengue. [3 disk DVD Video]. | |
Ders Kitabı | 3. Pozo, C. (2000). Cal Pozo's Learn to Dance in Minutes. [DVD Video]. |
4. Pozo, C. (2008). Cal Pozo's Partner Dancing 101: Party and Wedding Ready. [DVD Video]. | |
5. Türkiye Dans Sporları Federasyonu (2011). Antrenörlük Eğitim Kitapçığı. İstanbul. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 30 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | |||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | |||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | |||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | |||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | |||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | |||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | |||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | |||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | |||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | X | ||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | |||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 1 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |