AKTS - Girişimcilik
Girişimcilik (IKT443) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik | IKT443 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste girişimcilik kavramı, girişimcilerin karakteristik özellikleri, iş fikri ve strateji, iş modeli, iş fikrini çevreleyen koşulların analizi, ve girişimcinin iş fikrini fikir aşamasından gerçek bir firma aşamasına kadar götürürken yaşayacağı basamakları tanıtmak amaçlanmaktadır. Öğrencilere girişimcilik sürecinde ihtiyaç duyacakları becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Öğrencilerin 3-4 kişilik takımlar halinde sömestr boyunca bir proje üzerinde çalışmaları beklenmektedir. Multi-disipliner bir ortamda farklı fakültelerden öğrencilerin katılımı ile bir iş fikrini alıp iş modeli ve iş planı ile somutlaştırmaları beklenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Girişimciliğin önemi, doğası, geçmişi, girişimci bakış açısı ve içgirişimci yaklaşımı, inovatif süreçler, iş fikri, iş kurarkenki opsiyonlar, pazarlama, finansal planlama, yeni kurulan şirket stratejileri ve yatırımcılara yaklaşım. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik, İçgirişimcilikNedir? | Müftüoğlu ve Haliloğlu, birinci bölüm |
2 | Buluş ve Yaratıcılık Arasındaki Fark | Müftüoğlu ve Haliloğlu, bölüm 2 |
3 | Girişimci Özellikleri | Müftüoğlu ve Haliloğlu bölüm 3 |
4 | FırsatlarıGörebiliyormusunuz | Müftüoğlu ve Haliloğlu bölüm 4 |
5 | Statejik Düşünmenin Önemi | Müftüoğlu ve Haliloğlu bölüm 5 |
6 | İş Kurma Alternatifleri | Müftüoğlu ve Haliloğlu bölüm 6 |
7 | Ara sınav | |
8 | İşplanının temel öğeleri | Müftüoğlu ve Haliloğlu bölüm 7 |
9 | Hedef Pazarı Belirleme, Rakip Analizi | Müftüoğlu ve Haliloğlu bölüm 8 |
10 | Pazarlama Karması, Ürün Tanımı, Ürün Ömrü | Müftüoğlu ve Haliloğlu bölüm 9 |
11 | Fiyatlandırma, benze rürünlerin fiyatları, maliyet | Müftüoğlu ve Haliloğlu bölüm 10 |
12 | Atölye Çalışmaları | KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması |
13 | Atölye çalışmaları | KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması |
14 | Atölye Çalışmaları | KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması |
15 | Atölye çalışmaları | KOSGEB iş planının ilgili kısımlarının doldurulması |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. NasılGirişimciOlunur?”, Prof. Dr. Tamer Müftüoğlu, NeclaHaliloğlu, TurhanKitabevi, 2. baskı 2011, Ankara |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Essentials of Entrepreneurship and Small Business Management, Norman M. Scarborough, 6th edition, Pearson, 2011, New Jersey. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 10 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | |||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | |||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | |||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | |||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | |||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | |||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | X | ||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | |||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | |||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | X | ||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | |||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 |