AKTS - Tasarım Yönetimi ve Pazarlama
Tasarım Yönetimi ve Pazarlama (EUT331) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Yönetimi ve Pazarlama | EUT331 | 5. Dönem | 2 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Derste, işletme ve markalar ile yürütlen profesyonel tasarım hizmetlerinde uygulanan “tasarım yönetimi” sürecine ve temel pazarlama kavramlarına odaklanılmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım, inovasyon, Ar-Ge, proje süreci, bütünleşik pazarlama, ürün geliştirme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Tasarım Yönetimi Tanım ve Kapsamı | Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. Er, Ö., Er, H. A., & Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım yönetimi: tanım, kapsam ve uygulama. TÜSİAD. |
3 | Tasarım Yönetimi kavramının çıkışı ve tarihsel bağı | Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. |
4 | Farklı Tasarım Yönetimi Yakşalaşımları | Güneş, S. (2006). Tasarım yönetimi kavramına rleştirel bir bakış. Doysa, XXI, ss: 90-98. |
5 | Uygulama | EK Kaynak |
6 | Tasarım ve Pazarlama | Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. |
7 | Pazarlama Karması | EK Kaynak |
8 | Kullanıcı-Tüketici-Hedef Kitle | EK Kaynak |
9 | Pazar Bölümlemesi-Hedef Kitle | EK Kaynak |
10 | Pazarlama araştırmaları | Ek Kaynak |
11 | Pazarlama araştırmaları | Gegez, A. E. (2007). Pazarlama araştırmaları. Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ. |
12 | Marka İletişimi | Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. |
13 | Marka ve Tasarım | Ek Kaynak |
14 | Tasarım Brief’i/Tanımı | Phillips, P. L. (2004). Creating the Perfect Design Brief: How to manage design for strategic advantage. Skyhorse Publishing Inc. |
15 | Tasarım Brief’i/Tanımı | Ek Kaynak |
16 | Tasarım, İnovasyon ve Ar-Ge | Elçi, Ş., & Karataylı, İ. (2008). İnovasyon rehberi: Karlılık ve rekabetin elkitabı. Technopolis Group Türkiye. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Er, Ö., Er, H. A., & Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım yönetimi: tanım, kapsam ve uygulama. TÜSİAD. |
---|---|
2. Odabaşı, Y., & Barış, G. (2002). Tüketici davranışı. MediaCat Akademi. | |
3. Gegez, A. E. (2007). Pazarlama araştırmaları. Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ. | |
4. Elçi, Ş., & Karataylı, İ. (2008). İnovasyon rehberi: Karlılık ve rekabetin elkitabı. Technopolis Group Türkiye. | |
5. Güneş, S. (2006). Tasarım yönetimi kavramına rleştirel bir bakış. Doysa, XXI, ss: 90-98. | |
6. Phillips, P. L. (2004). Creating the Perfect Design Brief: How to manage design for strategic advantage. Skyhorse Publishing Inc. | |
8. Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. Eserin orjinali: Borja de Mozota, B. (2005). Tasarım Yönetimi. MediaCat Kitapları, İstanbul. | |
9. Baxter, M. (1995). Product Design: A Practical Guide to the Systematic Methods of New Product Development, London, Chapman & Hall. | |
Diğer Kaynaklar | 7. Sunumları ve diğer uygulama dokümanları dersin sorumlusu tarafından Moodle'a yüklenecektir. |
10. http://www.dmi.org/?page=Journal |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturabilme | |||||
2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliğe sahip olma | |||||
3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisine sahip olma | |||||
4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlama ve sürece dahil etme | |||||
5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneğine sahip olma | |||||
6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip edebilme | |||||
7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alabilme ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisine sahip olma | |||||
8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetme | |||||
9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirme | |||||
11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahip olma | X | ||||
13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahip olma | |||||
14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisine sahip olma | |||||
15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanma |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 12 | 36 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |