AKTS - İhracat ve İthalat Yönetimi
İhracat ve İthalat Yönetimi (LOG210) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İhracat ve İthalat Yönetimi | LOG210 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İhracat ve İthalat operasyonları ile ilgili uygulamaların gerçek hayattaki işleyişini göstermek ve örnek olaylar ile teori ve pratik arasındaki farkı gözlemleyebilmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Uluslararası pazarlama stratejileri, planlama, kıymetli evrakların hazırlanması, ödeme ve taşıma çeşitlerinin seçimi, ihracat bölümü operasyonları, uluslararası ticaret hareketlerinin yönetimi, akreditif ve diğer ödeme çeşitleri, teslim şekilleri ve taşıma prosedürleri, ithalat ve ihracatta önemli ve zorunlu belgeler, düzenlemeler, gümrükleme ve de |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası Pazarlama ve İthalat-İhracata Giriş | Ders Kitabı- Bölüm 1 ss. 4-13 ve Bölüm 2 ss. 28- 36 |
2 | Uluslararası Ticaret Hadleri | Bölüm 4 ss. 94- 107 |
3 | Uluslararası Teslim Şekilleri (INCOTERMS) Detaylı | Bölüm 4 ss.107- 129 |
4 | Küresel Tedarik Zinciri ve Uluslararası Düzen | Bölüm 5 ss. 131- 159 |
5 | İthalat ve İhracatta yasal çerçeve | Bölüm 3 ve 4 ss. 58-79 |
6 | İthalat ve İhracatta düzenleyici çerçeve | Bölüm 2 ss. 43- 56 |
7 | Ara Sınav | Ara Sınav |
8 | Serbest Bölgeler, İthalat-İhracat Bölgeleri ve Ticaret Bölgelerinin Rolü | Erdoğan Engin ve Meliha Ener, “ The Place And Importance Of Turkish Free Trade Zones In The Process Of Eu Membership”, EconAnadolu, 2009, Eskişehir |
9 | İhracat mevzuatı ve süreçlerine uygunluk | Bölüm 9 ss. 235- 269 |
10 | İhracat Lojistiği | Bölüm 9 ss. 235- 269 |
11 | İhracat Finansmanı | Bölüm 6 ss. 161- 188 Bölüm 7 ss. 213- 218 |
12 | İthalat mevzuatı ve süreçlerine uygunluk | Bölüm 9 ss. 235- 269 |
13 | İthalat Lojistiği | Bölüm 9 ss. 235- 269 |
14 | İthalat Finansmanı | Bölüm 9 ss. 235- 269 Bölüm 6 ss. 161- 188 |
15 | Genel Değerlendirme | Öğrenci Sunumları |
16 | Genel Sınav | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ICC Guide to Export Import Basics, 2nd Edition, no:641, 2010 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Export/ Import Procedures and Documentation 4th Edition by Thomas A. Johnson, 2002, AMACOM, New York. |
3. Dış Ticaret Rehberi, Tunay Köksal, Özcan Bora, 2009, Adalet Yayınevi, Ankara | |
4. Import/Export For Dummies, John J.Capela, 2008, Wiley Publishing, New York | |
5. IGEME, ICC Publications and Trade Websites |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | |||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | |||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | |||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | |||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 5 | 5 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 131 |