AKTS - Dış Ticarete Giriş
Dış Ticarete Giriş (LOG209) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dış Ticarete Giriş | LOG209 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere dış ticaretle ilgili yeterli bir bilgi kazandırmaktır. Ders tarihsel bir perspektif ve çok disiplinli bir anlayışla hazırlanmış olup, öğrencilere uluslararası ticaret teori ve politikalarını öğretmek üzere tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel dış ticaret modelleri, Ricardo Modeli, gelir dağılımı, Heckscher-Ohlin modeli, standart ticaret modeli, ölçek ekonomileri, dış ticaret politikasının araçları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Dünya Ticareti: Genel Bakış | Bölüm 1 ve Bölüm 2, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 31-53 |
2 | İşgücü verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli | Bölüm 3, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 54-79 |
3 | İşgücü verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli | Bölüm 3, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 54-79 |
4 | Spesifik Faktörler ve Gelir Dağılımı | Bölüm 4, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 80-109 |
5 | Spesifik Faktörler ve Gelir Dağılımı | Bölüm 4, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 80-109 |
6 | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli | Bölüm 5, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 110-140 |
7 | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli | Bölüm 5, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 110-140 |
8 | Standart Ticaret Modeli | Bölüm 6, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 141-163 |
9 | Ara Sınav | Ara Sınav |
10 | Dışsal Ölçek Ekonomileri ve Üretimin Uluslararası Konumu | Bölüm 7, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 167-184 |
11 | Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler | Bölüm 8, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 185-221 |
12 | Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler | Bölüm 8, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 185-221 |
13 | Dış Ticaret Politikasının Araçları | Bölüm 9, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 222-248 |
14 | Dış Ticaret Politikasının Araçları | Bölüm 9, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 222-248 |
15 | Dış Ticaret Politikasının Ekonomi Politiği, Gelişmekte Olan Ülkelerde Dış Ticaret Politikası, Dış Ticaret Politikası Konusunda Tartışmalar | Bölüm 10, Bölüm 11 ve Bölüm 12 International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012; ss. 249-322 |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. International Economics: Theory and Policy, Paul Krugman, Maurice Obstfeld, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012. |
---|---|
2. International Business: Theories, Policies and Practices,Tayeb, Monır, Pearson Education Ltd. 2000 | |
Diğer Kaynaklar | 3. Daniels, John, Lee Radebaugh and Daniel Sullivan. International Business: Environment and Operations, 11th ed. Pearson Education Ltd. 2007. |
4. Irwin, Douglas, Free Trade Under Fire. Princeton University Press, 2nd ed. 2005 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | |||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | |||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | |||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | |||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 92 |