AKTS - Fransızca II

Fransızca II (FRE202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Fransızca II FRE202 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
FRE201
Dersin Dili Fransızca
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Diğer Diller Öğr.Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin genel amacı, FRE201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde Fransızca iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır. Bu ders ilk yarıyılda verilen FRE201 dersinin devamı mahiyetindedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
  • diyalog tamamlayabilecek ve ilgili soruları cevaplayabilir
  • dinleme aracılığıyla Fransızca’nın kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir,
  • günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir,
  • kişisel bilgi verebilir
Dersin İçeriği Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon Ders Tanıtım Kitapçığı
2 Unité 4 – Leçon 1-2 / Participer à une sortie Okuma: Kısa mesaj, davetiye ve yakın gelecek planları Dinleme: Buluşmak için kurulan diyalog Yazma: Savoir, Connaître, Vouloir, Pouvoir ve Devoir fiilleri Konuşma: Davete karşılık verilecek cevaplar Ders kitabı 60-66
3 Unité 4 – Leçon 3 / Faire face à un problème Dinleme: Bir sorunu anlamak Konuşma: Derdini anlatmak, Tavsiye almak/vermek, Farklı görüşlere katılıp katılmadığını belirtmek Yazma: Emir (impératif) kipi Ders kitabı 66-68
4 Unité 4 – Leçon 4 / Faire un pique-nique Okuma: Fransızca bir yemek menüsü Yazma: Les articles partitifs (de la, du, de l’, des) Miktar belirteçleri Konuşma: Dışarıda buluşmak için teklifte bulunma ve birinin sözlerini aktarma Ders kitabı 69-74
5 Unité 5 – Leçon 1 / Voyager Okuma: Yolculuk belirten bir metin Dinleme: Yolculuk sonrası anılarını anlatma Yazma: Di’li geçmiş zaman (passé-composé) kullanarak yolculuğunu anlatma Konuşma: Geçmiş etkinliklerinden bahsetme Ders kitabı 75-77
6 Unité 5 – Leçon 2-3 / Organiser un voyage Okuma: Seyahat dokümanları (bilet vs.) Dinleme: Yolculara yapılan duyurular Yazma: Taşıtlar Arriver, partir, changer ve prendre fiilleri Konuşma: Pour, pourquoi ve parce que ile olayların nedenlerini ve amaçlarını sormak/ifade etmek Ders kitabı 78-81
7 Unité 5 – Leçon 4 / Visiter une région Okuma: Bir bölgeyi tanımak Haritadan hava durumunu saptamak Konuşma: Hava durumundan bahsetmek Yazma: Bir bölge hakkında bilgi vermek Ders kitabı 82-88
8 Unité 6 – Leçon 1 / Faire des achats Okuma: Hediye seçimi Yazma: Karşılaştırma (plus, moins, aussi, le plus, le moins, le meilleur, vb.) Montrer ve Choisir fiilleri İşaret sıfatları Dinleme: Hediyeye karar vermek Ders kitabı 89-91
9 ARA SINAV
10 Unité 6 – Leçon 2-3 / Acheter Okuma: İnternetten sipariş verme / satın alma Yazma: Acheter, payer, vendre fiilleri Gereklilik belirten (il faut) yapı Dinleme: Kıyafet seçimi Konuşma: Kıyafetlerin rengini ifade etme Ders kitabı 92-95
11 Unité 6 – Leçon 4 / Consommer Okuma: "Bilinçli bir tüketici misiniz?" testi Yazma: Essayer ve Envoyer fiilleri Konuşma: Restoranda sipariş verme ve hesap isteme Ders kitabı 96-102
12 Unité 7 – Leçon 1-2 / Se faire des relations Dinleme: Tanışmak ve hobileri hakkında sohbet etmek Yazma: COD (complément d'objet direct) Süreç zarfları (depuis, pendant vs.) Konuşma: Buluşma tekliflerini kabul etme / reddetme Okuma: İş deneyimi Ders kitabı 102-107
13 Unité 7 – Leçon 3-4 / Parler de ses relations Dinleme: İş hayatıyla ilgili bir deneyiminden bahsetme Yazma: COI (complément d'objet indirect) ve Plaire fiili Okuma: Kısa mesaj, kart postal, e-mail ve davetiyeyi anlama Ders kitabı 108-116
14 Unité 8 – Leçon 1-2 / Organiser ses loisirs Okuma: Fotoğraf albümü Film özetleri Yazma: Passé Composé (-di’li geçmiş zaman) ve Imparfait (-yordu’lu geçmiş zaman) Travailler, Aller, Avoir ve Prendre fiillerinin imparfait çekimi Qui ve Que Dinleme: Anılar Konuşma: Film tanıtımı Ders kitabı 117-121
15 Unité 8 – Leçon 3-4 / Faire du sport - Donner son opinion sur un spectacle Dinleme: Yapılan spordan bahsetmek Yazma: Le pronom "en" Konuşma: Yaptığı/sevdiği sporu anlatmak Etkinlikler hakkında kendi fikrini beyan etmek Okuma: Sosyal medyada paylaşılan bir etkinlik (konser, tiyatro, sinema vs.) hakkında bilgilenme Ders kitabı 122-130
16 FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Tendances: Méthode de français, Girardet, J., Pécheur, J., Gibbe, C., & Parizet, M.-L.: CLE international,2016, Paris
Diğer Kaynaklar 2. Tendances Méthode de français Cahier d’activités A 1, Grammaire Progressive du Français, Paris: CLE international. Girardet, J., Pécheur, J.,Grégoire. avec la participation de Gracia Merlo.
3. Ders Notları Konulara ek materyaller

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 100