AKTS - Küreselleşme ve Uluslararası İletişim
Küreselleşme ve Uluslararası İletişim (PR428) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme ve Uluslararası İletişim | PR428 | Alan Seçmeli | 0 | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Uluslararası alanda medyanın üretim, dağıtım ve alımlamalarını doğasını kapsayan bu dersin amacı, uluslararası iletişimde neyin niçin olduğunu öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Küreselleşme ve uluslararası iletişim nedir?, hangi güçler bunları kontrol eder ve bunun ilgili ne yapabiliriz soruları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kültürel emperyalizm ve aktif izleyici | Herbert Schiller, “Not Yet the Post-Imperialist Era,” Critical Studies in Mass Communication, 8 (1991): 13-28. |
3 | McDonaldization | George Ritzer, The McDonaldization of Society (Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press, 2011), especially mch. 1, pp. 1-22. |
4 | McDonaldization | George Ritzer, The McDonaldization of Society (Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press, 2011), some related pages. |
5 | Starbuckization / De-McDonaldization? | Ritzer, McDonaldization, chs. 7, 8, and 10 (pp. 143-188, and 215-239) |
6 | Küresel kamusal alan | *Peter Dahlgren, “The Public Sphere and the Net.” In W.L. Bennett and R.M. Entman, eds., Mediated Politics (Cambridge, UK: Cambridge University Press, (2001), pp. 33-55. *Sonia Serra, “The killing of Brazilian street children and the rise of the international public sphere.” In J. urran, ed., Media Organisations in Society (London: Arnold, 2000), pp. 151-171. |
7 | Arasınav | |
8 | Küresel ağ toplumu | Manuel Castells, “Communication, Power and Counter-Power in the Network Society.” International Journal of Communication 1 (2007): 238-266. |
9 | Süregelen farklılıklar: Medeniyetler çarpışması | *Samuel P. Huntington, “The Clash of Civilizations?” Foreign Affairs 72, 3 (1993): 22-49. *Fouad Ajami, “The Summoning.” Foreign Affairs 72, 4 (1993): 2-9. *Kishore Mahbubani, “The Dangers of Decadence: What the Rest Can Teach the West,” Foreign Affairs 72, 4 (1993): 10-14. *Edward Said, “The Clash of Ignorance,” The Nation, October 4, 2001. |
10 | Yöreselleşme ve Amerikanın düşüşü | *Joseph D. Straubhaar, “Distinguishing the global, regional and national levels of world television.” In A. Sreberny-Mohammadi et al., eds., Media in Global Context (London: Arnold, 1997). |
11 | Dominant akışlar ve ters akışlar: Telenovelas | *Daniël Biltereyst and Philippe Meers, “The international telenovela debate and the contra-flow argument: a reappraisal,” Media, Culture & Society 22 (2000): 393-413. |
12 | Haber medyasının Batılı modelleri | *James Curran, Shanto Iyengar, Anker Brink Lund and Inka Salovaara-Moring. 2009. “Media System, Public Knowledge and Democracy: A Comparative Study.” European Journal of Communication 24 (1): 5-26. *Rodney Benson and Matthew Powers. Public Media Around the World: International Models for Funding and Protecting Independent Journalism (Washington, D.C.: Free Press, 2011), selections. |
13 | Medya ve hibritleşme | *Paul S.N. Lee, “The absorption and indigenization of foreign media cultures; A study on a cultural meeting point of the East and West: Hong Kong,” Asian Journal of Communication, 1, 2 (1991): 52-72. |
14 | Cosmopolitanism | *Ulf Hannerz, “Cosmopolitans and Locals in World Culture,” Theory, Culture & Society 7 (1990): 237-251. |
15 | Cosmopolitanism | *Ulf Hannerz, “Cosmopolitans and Locals in World Culture,” Theory, Culture & Society 7 (1990): 237-251. |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Jeremy Tunstall. 2008. The Media Were American: U.S. Mass Media in Decline. New York: Oxford University Press. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | |||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | |||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | |||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | |||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 118 |