AKTS - Haber Yazma
Haber Yazma (PR338) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Haber Yazma | PR338 | Alan Dışı Seçmeli | 0 | 0 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere ilk etapta hangi olayların haber olmaya değer olduğu anlatılarak haber olma niteliğine sahip olayları haber haline dönüştürmelerini sağlamaktır. Gazetecilik eğitiminde temel derslerden biri olan haber toplama ve yazma dersinde öğrencilere olay yerinden haber bilgilerini toplamak ardından da kendilerine verilen kısıtlı sürede haber yazmak öğretilerek onları gazetecilik mesleğine hazırlamak amaçlanmaktadır. Yapılan uygulamaların yanında habercilerin taşıması gereken özellikler, etik kurallar gibi konular da verilerek öğrencilere bir gazetecinin sahip olması gereken ilkeler öğretilmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ders plânı başlığı altında listelenen konu başlıkları öğretici tarafından literatürden ve güncel örneklerden yararlanılarak aktarılmakta, ders kapsamındaki uygulamalar projeksiyon vasıtasıyla perdeye yansıtılarak değerlendirilmektedir. Ders uygulamalı olduğu için interaktif bir yaklaşım hakim olmakta, öğrencilerin aktif olarak derse katılmaları sağ |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve haber üzerine genel tartışmalar | |
2 | Haber nedir, olaydan habere gidiş süreci, haberin üretilme aşamaları. | Şeker, Mustafa, Televizyon Haberciliği (1999), Sel-ÜnVakfı Yayınları, Konya |
3 | Haber değeri kriterleri | Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
4 | Haberde başlık, başlık türleri, spot- Öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi | Şeker Mustafa (2004), Sayfa Tasarımı, Çizgi Kitabevi Konya |
5 | Haberde kullanılan zaman kipleri- Öğrencilerin yazdığı haberlerin değerlendirilmesi | |
6 | Haberde imla kuralları | Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
7 | Vize | |
8 | Muhabirin taşıması gereken özellikler | Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
9 | Haberde objektiflik, doğruluk | Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
10 | Haberde giriş, giriş türleri ve bu türlerin tek bir olaya uygulanması çalışması | Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
11 | Bülten haberciliği, haber bültenlerinin türleri- Bültenden yola çıkarak haber yazma uygulaması | Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
12 | Bültenden yola çıkarak yazılan haberlerin değerlendirilmesi | Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
13 | Specific concepts in journalism by giving contemporary samples. | Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
14 | Haberciliğe has kavramların güncel örneklerden yararlanılarak anlatılması | Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Yüksel Erkan, Gürcan Halil İbrahim (2005), Haber Toplama ve Yazma, Tablet Kitabevi, Konya |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. eker Mustafa (2004), Sayfa Tasarımı, Çizgi Kitabevi Konya |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 14 | 15 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 17 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | |||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | |||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | |||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | |||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 102 |