AKTS - Sanat Tarihi ve Anlayışları
Sanat Tarihi ve Anlayışları (PR235) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Tarihi ve Anlayışları | PR235 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste, tarih öncesi dönemden itibaren sanatı evrimini ve önemi anlatılır.kronolojik olarak dönemlere ayrılarak kendi dönemi içerisinde sanat anlayışları incelenir. İnsanoğlunun yaşadığı çevre, dönem, dini ve sosyo ekonomik yapılar ile bağlantılı olarak sanat anlayışları irdelenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ders geçmişten günümüze çeşitli materyallere şekil verilerek oluşturulan sanat yapıtlarının incelenmesini içermektedir. Ders boyunca sanatın anlamı ve önemi, temel kavramlar ve literatür bilgisiyle birlikte ele alınacaktır. Mimari, heykel, resim gibi farklı sanatsal türlerin görünümü ve gelişimi ile farklı sanatsal türler arasındaki ilişki ele alınacaktır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanatta temel terminoloji ve kavramlar | Adam Hart-Davis,2007, chapter 1 |
2 | Tarih öncesi dönemde sanat | Adam Hart-Davis,2007, chapter 1 |
3 | Anadolu'da Sanat | Lecture notes |
4 | Mısır Sanatı ve önemi | Adam Hart-Davis,2007, chapter 2 |
5 | Mezopotamya Sanatı ve temel özellikleri | Adam Hart-Davis,2007, chapter 3 |
6 | Antik Yunan, Roma ve Bizans Sanatı | Adam Hart-Davis,2007, chapter 3 |
7 | Erken dönem Ortaçağ, mimaride ve heykelde perspektif ve kompozisyon | Adam Hart-Davis,2007, chapter 4 |
8 | Ara Sınav | All chapters |
9 | Avrupa sanatı | dam Hart-Davis,2007, chapter 5 |
10 | Avrupa sanatı | Adam Hart-Davis,2007, chapter 5 |
11 | Hümanizm, İdealizm, Perspektivizm, Naturalizm ,Manierizm, barok ve Rokoko | Adam Hart-Davis,2007, chapter 5 |
12 | Neo-Klaisk Dönem, 19.yüzyıl sanat okulları | Adam Hart-Davis,2007, chapter 6 |
13 | 19th and 20th yüzyıl sanat okulları | Adam Hart-Davis,2007, chapter 5 |
14 | 20. yüzyıl sanat anlayışı ve popüler kültür | Adam Hart-Davis,2007, chapter 7 |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Adam Hart-Davis, History, The Definitive Visual Guide, from the Dawn of civilization to the Present day, London 2007 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. J.McIntosh&C.Twist, Civilizations Ten Thousand Years of Ancient History, London, 2001 |
3. A.Şişman Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş İst.2006 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | |||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | |||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | |||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | |||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 122 |