AKTS - Küresel Siyasette İnsan Hakları

Küresel Siyasette İnsan Hakları (IR408) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Küresel Siyasette İnsan Hakları IR408 Alan Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Gözde Yılmaz
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, insan hakları kavramını genel olarak tüm hukuki, siyasi ve felsefi tanımlarıyla ortaya koymak ve evrensel belgeleri baz alarak, insan haklarının dününü ve bugününü anlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Evrensel insan haklarının tarihi gelişimini öğrenme.
  • İç ve dış siyasetin insan haklarına etkisini araştırma.
  • Ödev kaynağını seçmede özen gösterme.
Dersin İçeriği İnsan haklarının tarihsel altyapısından günümüze kadar olan temelleri ve gelişimi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 İnsan Haklarının Normatif, Felsefi ve Teorik Temelleri ve Uluslararası İlişkilerde İnsan Hakları Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003.
3 Tarihi Arkaplan: İngiliz ve Amerikan İnsan Hakları Uygulamaları Michael Goodhart, Human Right: Politics and Practice, Oxford: Oxford University Press, 2009
4 Tarihi Arkaplan: Fransız ve Osmanlı İnsan Hakları Uygulamaları Michael Goodhart, Human Right: Politics and Practice, Oxford: Oxford University Press, 2009 Korkut Tankuter, (ed.) İnsan Hakları, İstanbul, Cogito, 1998.
5 İki Dünya Savaşından Sonra İnsan Haklarındaki Gelişmeler: - Milletler Cemiyeti - Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları Korkut Tankuter, (ed.) İnsan Hakları, İstanbul, Cogito, 1998.
6 BM Evrensel İnsan Hakları Bildirisi (1948) Philip Alston and Euan Macdonald, Human Rights, Intervention, and Use of Force, Oxford: Oxford University Press, 2008. Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. l Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003.
7 Avrupa ve İnsan Hakları - Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları -Avrupa Sosyal Şartı Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003.
8 Ara Sınav Yok
9 Türkiye'deki bazı davalara vurgu yaparak Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Uygulamalrının incelenmesi. Öğretim Üyesinin sağlayacağı makale ve resmi belgeler.
10 Diğer Sistemlerde İnsan Hakları: -Afrika -AGİT Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. Javaid Rehman, International Human Rights Law, Pearson Education, 2003.
11 İşkence Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996.
12 Soykırım Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996.
13 Terör The United Nations Headquarets Home Page (on the internet) Amnesty International Online The Human Right Watch Home Page International Coalition for the Responsibility to Protect Home Page How to Make a Complaint to the UN Human Rights Treaty Bodies Online
14 İnsani Müdahaleler The United Nations Headquarets Home Page (on the internet) Amnesty International Online The Human Right Watch Home Page International Coalition for the Responsibility to Protect Home Page How to Make a Complaint to the UN Human Rights Treaty Bodies Online
15 Genel Tekrar Yok
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Michael Goodhart, Human Right: Politics and Practice, Oxford: Oxford University Press, 2009
Diğer Kaynaklar 2. Philip Alston and Euan Macdonald, Human Rights, Intervention, and Use of Force, Oxford: Oxford University Press, 2008.
3. Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996.
4. Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003.
5. Javaid Rehman, International Human Rights Law, Pearson Education, 2003.
6. Scott Davidson, Law and Political Change: Human Rights, Philadelphia: Open University Press, 1995.
7. Henry J. Steiner and Philip Alston, International Human Rights in Context: Law, Politics, Morals, Second Edition, Great Britain: Oxford University Press, 2000.
8. Korkut Tankuter, (ed.) İnsan Hakları, İstanbul, Cogito, 1998.
9. The United Nations Headquarets Home Page (on the internet)
10. Amnesty International Online
11. The Human Right Watch Home Page
12. International Coalition for the Responsibility to Protect Home Page
13. How to Make a Complaint to the UN Human Rights Treaty Bodies Online

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 80
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100