AKTS - Küresel Siyasette İnsan Hakları
Küresel Siyasette İnsan Hakları (IR408) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Küresel Siyasette İnsan Hakları | IR408 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insan hakları kavramını genel olarak tüm hukuki, siyasi ve felsefi tanımlarıyla ortaya koymak ve evrensel belgeleri baz alarak, insan haklarının dününü ve bugününü anlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İnsan haklarının tarihsel altyapısından günümüze kadar olan temelleri ve gelişimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | İnsan Haklarının Normatif, Felsefi ve Teorik Temelleri ve Uluslararası İlişkilerde İnsan Hakları | Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. |
3 | Tarihi Arkaplan: İngiliz ve Amerikan İnsan Hakları Uygulamaları | Michael Goodhart, Human Right: Politics and Practice, Oxford: Oxford University Press, 2009 |
4 | Tarihi Arkaplan: Fransız ve Osmanlı İnsan Hakları Uygulamaları | Michael Goodhart, Human Right: Politics and Practice, Oxford: Oxford University Press, 2009 Korkut Tankuter, (ed.) İnsan Hakları, İstanbul, Cogito, 1998. |
5 | İki Dünya Savaşından Sonra İnsan Haklarındaki Gelişmeler: - Milletler Cemiyeti - Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları | Korkut Tankuter, (ed.) İnsan Hakları, İstanbul, Cogito, 1998. |
6 | BM Evrensel İnsan Hakları Bildirisi (1948) | Philip Alston and Euan Macdonald, Human Rights, Intervention, and Use of Force, Oxford: Oxford University Press, 2008. Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. l Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. |
7 | Avrupa ve İnsan Hakları - Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları -Avrupa Sosyal Şartı | Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | Türkiye'deki bazı davalara vurgu yaparak Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Uygulamalrının incelenmesi. | Öğretim Üyesinin sağlayacağı makale ve resmi belgeler. |
10 | Diğer Sistemlerde İnsan Hakları: -Afrika -AGİT | Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. Javaid Rehman, International Human Rights Law, Pearson Education, 2003. |
11 | İşkence | Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. |
12 | Soykırım | Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. |
13 | Terör | The United Nations Headquarets Home Page (on the internet) Amnesty International Online The Human Right Watch Home Page International Coalition for the Responsibility to Protect Home Page How to Make a Complaint to the UN Human Rights Treaty Bodies Online |
14 | İnsani Müdahaleler | The United Nations Headquarets Home Page (on the internet) Amnesty International Online The Human Right Watch Home Page International Coalition for the Responsibility to Protect Home Page How to Make a Complaint to the UN Human Rights Treaty Bodies Online |
15 | Genel Tekrar | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Michael Goodhart, Human Right: Politics and Practice, Oxford: Oxford University Press, 2009 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Philip Alston and Euan Macdonald, Human Rights, Intervention, and Use of Force, Oxford: Oxford University Press, 2008. |
3. Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. | |
4. Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. | |
5. Javaid Rehman, International Human Rights Law, Pearson Education, 2003. | |
6. Scott Davidson, Law and Political Change: Human Rights, Philadelphia: Open University Press, 1995. | |
7. Henry J. Steiner and Philip Alston, International Human Rights in Context: Law, Politics, Morals, Second Edition, Great Britain: Oxford University Press, 2000. | |
8. Korkut Tankuter, (ed.) İnsan Hakları, İstanbul, Cogito, 1998. | |
9. The United Nations Headquarets Home Page (on the internet) | |
10. Amnesty International Online | |
11. The Human Right Watch Home Page | |
12. International Coalition for the Responsibility to Protect Home Page | |
13. How to Make a Complaint to the UN Human Rights Treaty Bodies Online |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 80 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |