AKTS - Avrupa Birliği`nin Dış Politikası
Avrupa Birliği`nin Dış Politikası (IR411) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği`nin Dış Politikası | IR411 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Söz konusu ders Avrupa Birliği dış politikasındaki temel kavram ve uygulamaları öğretmek amacını güder. Bu doğrultuda, Avrupa Birliği dış politikasının tarihsel gelişimini, Avrupa Birliği'nin temel dış politika hedeflerini ve şu anki durumunu ele alır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | AB`nin ortak dış politika ve güvenlik politikası; AB?nin dünyanın diğer bölgeleri ile ilişkileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Tarihsel Bakış: Avrupa Dış Politikası | Bindi (2007), Bölüm 1 |
3 | Lizbon Antlaşması'ndan sonra Avrupa Birliği Dış Politikası | Bindi (2007), Bölüm 2 |
4 | Ortak Dış ve Güvenlik Politikası | Keukelerie and MacNaughtan (2014) Bölüm 6 |
5 | Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası | Bindi (2007), Bölüm 3 |
6 | Ara Sınav | Yok |
7 | Avrupa Birliği Dış Politikası'nda Temel Bölgeler: Orta ve Doğu Avrupa, Bağımsız Devletler Topluluğu, Akdeniz Bölgesi, Afrika | Keukelerie and MacNaughtan (2014) Bölüm 10 |
8 | Avrupa Birliği Dış Politikası'nda Temel Bölgeler: Rusya | Bindi (2007), Bölüm 7 |
9 | Avrupa Birliği Dış Politikası'nda Temel Bölgeler: Ukrayna | Thomas (2011), Bölüm 3 |
10 | Avrupa Birliği Dış Politikası'nda Temel Bölgeler: Türkiye | Thomas (2011), Bölüm 7 |
11 | Avrupa Birliği Dış Politikası'nda Temel Bölgeler: Balkanlar | Bindi (2007), Bölüm 9 |
12 | Avrupa Birliği Dış Politikası'nda Temel Bölgeler: Irak Savaşı | Thomas (2011), Bölüm 11 |
13 | Avrupa Birliği Dış Politikası'nda Temel Bölgeler: Orta Doğu | Bindi (2007), Bölüm 12 |
14 | Avrupa Birliği Dış Politikası'nda Temel Bölgeler: Orta Doğu | Bindi (2007), Bölüm 12 |
15 | Genel Özet | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Bindi, F. (ed.) (2007) The Foreign Policy of the European Union Assessing Europe’s Role in the World. Brookings Institution Press. |
---|---|
2. Thomas, D.C. (ed.) (2011) Making EU Foreign Policy National Preferences, European Norms and Common Policies. Palgrave Macmillan. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 16 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |