AKTS - Çin: Geçmiş ve Bugün

Çin: Geçmiş ve Bugün (IR409) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çin: Geçmiş ve Bugün IR409 Alan Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Nilgün Eliküçük Yıldırım
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Çin tarihi, kültürü ve politikası hakkında derinliğine bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Çin'in insan hakları hakkındaki uygulamalarını uluslararası imajı çerçevesinde değerlendirmek.
  • Çin ve ABD arasında ilişkiyi siyasi ve ekonomik boyutlarını ele almak.
  • Çin devletinin dünya politikasındaki konumunu belirlemek.
Dersin İçeriği Çin hanedanlarının kronolojik bir şekilde incelenmesi; Çin`in 20. yüzyıl tarihi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 Çin Uygarlığının Kökenleri Ebrey, Bölüm 1
3 Felsefi Temeller: Doğu Zhou Dönemi Ebrey, Bölüm 2
4 Bürokratik İmparatorluğun Kuruluşu: Kin ve Han Hanedanları Ebrey, Bölüm 3
5 Budizm, Aristokrasi ve Yabancı Yöneticiler: Bölünme Devri Ebrey, Bölüm 4
6 Kozmopolit bir İmparatorluk:Ç Tang Hanedanı Ebrey, Bölüm 5
7 Yükselen Güney: Song Hanedanı Ebrey, Bölüm 6
8 Yabancı Yönetimi: Liao, Jin ve Yuan Hanedanları Ebrey, Bölüm 7
9 Ara Sınav Yok
10 Otokrasinin Sınırları: Ming Hanedanı Ebrey, Bölüm 8
11 Mançular ve Sömürgecilik: King Hanedanı Ebrey, Bölüm 9
12 Radikal Yeniden Birleşme: Halk Cumhuriyeti Ebrey, Bölüm 11
13 Maoist Dönemin Mirası ve Deng Xiaoping'in Yükselişi Meisner, Bölümler 21 ve 22
14 Dünyaya Açılma: 1976'dan Günümüze Çin Ebrey, Bölüm 12
15 Pazar Ekonomisi, Kapitalizm ve Deng Döneminin Sonu Meisner, Bölümler 23 ve 25
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Patricia Bucley Ebrey. Cambridge Illustrated History of China. Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
2. Maurice Meisner. Mao's China and After: A History of the People's Republic. New York: The Free Press, 1999.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100