AKTS - Çin: Geçmiş ve Bugün
Çin: Geçmiş ve Bugün (IR409) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çin: Geçmiş ve Bugün | IR409 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Çin tarihi, kültürü ve politikası hakkında derinliğine bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çin hanedanlarının kronolojik bir şekilde incelenmesi; Çin`in 20. yüzyıl tarihi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Çin Uygarlığının Kökenleri | Ebrey, Bölüm 1 |
3 | Felsefi Temeller: Doğu Zhou Dönemi | Ebrey, Bölüm 2 |
4 | Bürokratik İmparatorluğun Kuruluşu: Kin ve Han Hanedanları | Ebrey, Bölüm 3 |
5 | Budizm, Aristokrasi ve Yabancı Yöneticiler: Bölünme Devri | Ebrey, Bölüm 4 |
6 | Kozmopolit bir İmparatorluk:Ç Tang Hanedanı | Ebrey, Bölüm 5 |
7 | Yükselen Güney: Song Hanedanı | Ebrey, Bölüm 6 |
8 | Yabancı Yönetimi: Liao, Jin ve Yuan Hanedanları | Ebrey, Bölüm 7 |
9 | Ara Sınav | Yok |
10 | Otokrasinin Sınırları: Ming Hanedanı | Ebrey, Bölüm 8 |
11 | Mançular ve Sömürgecilik: King Hanedanı | Ebrey, Bölüm 9 |
12 | Radikal Yeniden Birleşme: Halk Cumhuriyeti | Ebrey, Bölüm 11 |
13 | Maoist Dönemin Mirası ve Deng Xiaoping'in Yükselişi | Meisner, Bölümler 21 ve 22 |
14 | Dünyaya Açılma: 1976'dan Günümüze Çin | Ebrey, Bölüm 12 |
15 | Pazar Ekonomisi, Kapitalizm ve Deng Döneminin Sonu | Meisner, Bölümler 23 ve 25 |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Patricia Bucley Ebrey. Cambridge Illustrated History of China. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. |
---|---|
2. Maurice Meisner. Mao's China and After: A History of the People's Republic. New York: The Free Press, 1999. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |