AKTS - Karşılaştırmalı Siyaset
Karşılaştırmalı Siyaset (IR407) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Siyaset | IR407 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Karşılaştırmalı yöntem hakkında temel bilgiler edinmek ve bunları uygulayabilmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı siyaset biliminin gelişimi; karşılaştırma yöntembilimi; refah devleti, parti yapıları, seçim sistemleri, üniter-federal devlet yapıları, politik ekonomi gibi alanlarda alan araştırmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Modern Devletin Gelişimi | Ders Kitabı Bölüm 1 |
3 | Devletler ve Demokrasi | Ders Kitabı Bölüm 2 |
4 | Demokratik değişim ve süreklilik | Ders Kitabı Bölüm 3 |
5 | Anayasalar | Ders Kitabı Bölüm 4 |
6 | Parlamenter ve başkanlık sistemleri | Ders Kitabı Bölüm 5 |
7 | Çok kademeli hükümet: uluslararası, ulusal ve ulus altı sistemler | Ders Kitabı Bölüm 6 |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | Yasama ve Siyasa Yapımı: Yürütme ve Yasama Erkleri | Ders Kitabı Bölüm 7 |
10 | Siyasi Yaklaşımlar ve Davranış | Ders Kitabı Bölüm 9 |
11 | Baskı Grupları ve Toplumsal Hareketler | Ders Kitabı Bölüm 10 |
12 | Kitlesel Medya | Ders Kitabı Bölüm 11 |
13 | Seçmenler ve Seçimler | Ders Kitabı Bölüm 12 |
14 | Batıda Siyasi İdeolojiler: Muhafazakarlık, Lİberalizm, Hıristiyan Demokratlar ve Sosyalizm | Ders Kitabı Bölüm 14 |
15 | Demokratik Devletin Geleceği | Ders Kitabı Bölüm 18 |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Munck Gerardo L (2007), “The Past and Present of Comparative Politics,” in Passion, Craft and Method in Comparative Politics, eds. G.L. Munck ve R. Synder, 32-59. |
---|---|
2. Lichbach Mark Irving ve Alan S. Zuckerman (2009), Comparative Politics: Rationality, Culture and Structure, 6-16. | |
3. Wiarda Howard (2002), “Comparative Politics: Past and Present,” in New Directions in Comparative Politics, 3-25. | |
4. Verba Sidney (2002), “Comparative Politics: Where have we been, where are we Going?” in New Directions in Comparative Politics, 26-38. | |
5. Neumann Sigmund (1957), “Comparative Politics: A Half Century Appraisal,” The Journal of Politics, 19:3, 369-90. | |
6. McMichael Philip (1990), “Incorporating Comparison within a World-Historical Perspective: An Alternative Comparative Method,” American Sociological Review, 55:3, 385-97. | |
7. McMichael Philip (1992), “Rethinking Comparative Analysis in a post-developmentalist Context,” International Social Science Journal, no: 133, 351-65. | |
8. Tilly Charles (1984), Big Structures, Large Processes, Huge Comparisons. | |
9. Skocpol Theda ve Margaret Somers (1980), “The Uses of Comparative History in Macrosocial Inquiry,” Society for Comparative Study of Society and History. | |
Ders Kitabı | 10. Kenneth Newton and Jan W. van Deth. Foundations of Comparative Politics. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |