AKTS - Dünya Politikasında Güncel Olaylar
Dünya Politikasında Güncel Olaylar (IR406) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Politikasında Güncel Olaylar | IR406 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dünya politikasındaki güncel olaylar hakkında öğrencilerin eleştirel bir bakış açısında sahip olmalarını sağlamak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Arap isyanları, İran nükleer krizi, İsrail-Filistin sorunundaki güncel gelişmeler, Türk dış politikası, AB-Türkiye İlişkileri, Rusya?daki güncel gelişmeler, ABD hegomonyası, Çin ve Hindistan?ın yükselişi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin İçeriğinin ve Amaçlarının Ortaya Konulması | Yok |
2 | Arap İsyanlarının Dinamikleri | Yusri Hazran, “The Arab Revolutions: A Preliminary Reading”, Middle East Policy , Vol. XIX, N o. 3, Fall 2012, pp. 116-123. Katerina Dalacoura, “The 2011 uprisings in the Arab Middle East: political change and geopolitical implications”, International Affairs, Vol.88, No. 1, 2012, pp. 63–79 |
3 | Tunus ve Mısır Devrimi | Veysel Ayhan, “Tunus İsyanı: Arapların Devrim Ateşini Yakması”, Ortadoğu Etütleri, Cilt 3, No 2, Ocak 2012, ss.59-93. Basheer M. Nafi, “Egypt at a Crossroads: The Presidential Elections and Their Aftermath”, Insight Turkey, Vol. 14, No. 3, 2012, pp. 1-14. |
4 | Libya’ya Uluslararası Müdahale ve Sonrası | Saskia van Genugten , “Libya after Gadhafi”, Survival, Vol. 53 No. 3, June–July 2011, pp. 61–74 Bruce D. Jones, “Libya and the Responsibilities of Power”, Survival, Vol. 53, No. 3, June–July 2011, pp. 51–60. |
5 | Suriye Krizi ve Suriye-Türkiye İlişkileri | Raymond Hinnebusch, “Syria: from ‘authoritarian upgrading’ to revolution?”, International Affairs, Vol. 88, No.1, 2012, pp. 95–113. Oytun Orhan, “Suriye ile Jet Krizi, Rusya’nın Rolü ve Türk Dış Politikası”, Ortadoğu Analiz, Cilt 4, Sayı 44, Ağustos 2012, ss. 8-15. |
6 | Amerikan İşgali Sonrası Irak | Safa Rasul al-Sheikh and Emma Sky, “Iraq since 2003: Perspectives on a Divided Society”, Survival, Vol. 53, No. 4, August–September 2011, pp. 119–142. Serhat Erkmen, “Change in Iraqi Politics: From Ethnic-Sectarian Lines to Centralization Question”, Ortadoğu Etütleri, Volume 4, No 1, July 2012, pp.143-164. |
7 | İran ve nükleer kriz | James K. Sebenius and Michael K. Singh, “Is a Nuclear Deal with Iran Possible?An Analytical Framework for the Iran Nuclear Negotiations”, International Security, Vol. 37, No. 3, Winter 2012/13, pp. 52–91. Jamsheed K. Choksy, “Tehran Politics”, World Politics, May/June 2012, pp.17-24 |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | Arap-İsrail Sorununda Güncel Gelişmeler | Maia Hallward, “Pursuing “Peace” in Israel/Palestine”, Joumal of Third World Studies, Vol. 28, No. 1, pp. 185-202. Serhat Erkmen, “Filistin’in BM Macerası: İki Adım İleri Bir Adım Geri”, Ortadoğu Analiz, Ekim 2011, Cilt 3, Sayı 34, ss.8-21. |
10 | Arap-İsrail Sorununda Güncel Gelişmeler | Maia Hallward, “Pursuing “Peace” in Israel/Palestine”, Joumal of Third World Studies, Vol. 28, No. 1, pp. 185-202. Serhat Erkmen, “Filistin’in BM Macerası: İki Adım İleri Bir Adım Geri”, Ortadoğu Analiz, Ekim 2011, Cilt 3, Sayı 34, ss.8-21. |
11 | Türkiye-AB İlişkileri | Amanda Paul, Turkey’s EU Journey: What Next?, Insight Turkey, Vol. 14, No. 3, 2012 pp. 25-33. Cengiz Aktar, “The Positive Agenda and Beyond: A New Beginning for the EU-Turkey Relations?”, Insight Turkey ,Vol. 14, No. 3, 2012, pp. 35-43. |
12 | Rusya Politikası | Andrew C. Kuchins and Igor A. Zevelev, “Russian Foreign Policy: Continuity in Change”, The Washington Quarterly, Vol. 35, No.1, pp. 147-161. Richard Sakwa, “New Cold War’ or twenty years crisis? Russia and international politics”, International Affairs, Vol. 84, No. 2, 2008, pp. 241–267 |
13 | ABD Düşüşte mi? Çin ve Hindistan’ın Yükselişi | Michael Beckley, “China’s Century? Why America’s Edge Will Endure”, International Security, Vol. 36, No. 3, Winter 2011/12, pp. 41–78. Samir Amin, “India, a Great Power?”, Monthly Review, Volume 56, Number 9, February 2005, pp. 1-13. |
14 | Sunumlar | Yok |
15 | Sunumlar | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. No course book, articles |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 60 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 100 |