AKTS - Diplomatik Yazışma

Diplomatik Yazışma (IR404) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Diplomatik Yazışma IR404 Alan Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Şükrü Sina Gürel
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere diplomasinin tarihi ve uygulanışı hakkında bilgi vermektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İngilizce ve Türkçe'yi doğru kullanmak
  • Diplomasi hakkında bilgi sahibi olmak
  • İngilizce yazım becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği Diplomatik teamüller ve protokol kuralları; yazım teknikleri ve diplomatik terminoloji.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Yok
2 Diplomasi Nedir? Türk Dış Politikasının Temel Taşları Yok
3 Türkiye'nin ABD ve Rusya ile İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 7, 10.
4 Türkiye'nin Almanya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8
5 Türkiye'nin Birleşik Krallık ve İtalya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8
6 Türkiye'nin Yunanistan ve Bulgaristan ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8
7 Türkiye'nin Ermenistan ve Gürcistan ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 10
8 Türkiye'nin Azerbeycan ve İran ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11
9 Türkiye'nin Irak ve Suriye ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11
10 Ara Sınav Yok
11 Türkiye'nin Çin ve Mısır ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11
12 Türkiye'nin Hindistan ve Pakistan ile Diplomatik İlişkileri Mehmet Özkan, "Turkey’s ‘New’ Engagements in Africa and Asia: Scope, Content and Implications", PERCEPTIONS, Autumn 2011, Volume XVI, Number 3, pp. 115-137
13 Türkiye'nin Japonya ve Güney Kore ile Diplomatik İlişkileri Selçuk Esenbel & Altay Atlı, Turkey’s Changing Foreign Policy Stance: Getting Closer to Asia? (2013), Middle East Institute
14 Türkiye'nin Brezilya ve Venezuella ile Diplomatik İlişkileri Ariel S. Gonzalez Levaggi, "A Different Path: Assessing Turkey's Foreign Policy in Latin America", Turkey Analyst, Vol. 4, no. 14
15 Genel Tekrar Yok
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Barston
2. Hale, W. (2012). Turkish foreign policy since 1774. Routledge.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 16 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100