AKTS - Diplomatik Yazışma
Diplomatik Yazışma (IR404) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Diplomatik Yazışma | IR404 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere diplomasinin tarihi ve uygulanışı hakkında bilgi vermektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Diplomatik teamüller ve protokol kuralları; yazım teknikleri ve diplomatik terminoloji. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Yok |
2 | Diplomasi Nedir? Türk Dış Politikasının Temel Taşları | Yok |
3 | Türkiye'nin ABD ve Rusya ile İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 7, 10. |
4 | Türkiye'nin Almanya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8 |
5 | Türkiye'nin Birleşik Krallık ve İtalya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8 |
6 | Türkiye'nin Yunanistan ve Bulgaristan ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8 |
7 | Türkiye'nin Ermenistan ve Gürcistan ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 10 |
8 | Türkiye'nin Azerbeycan ve İran ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11 |
9 | Türkiye'nin Irak ve Suriye ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11 |
10 | Ara Sınav | Yok |
11 | Türkiye'nin Çin ve Mısır ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11 |
12 | Türkiye'nin Hindistan ve Pakistan ile Diplomatik İlişkileri | Mehmet Özkan, "Turkey’s ‘New’ Engagements in Africa and Asia: Scope, Content and Implications", PERCEPTIONS, Autumn 2011, Volume XVI, Number 3, pp. 115-137 |
13 | Türkiye'nin Japonya ve Güney Kore ile Diplomatik İlişkileri | Selçuk Esenbel & Altay Atlı, Turkey’s Changing Foreign Policy Stance: Getting Closer to Asia? (2013), Middle East Institute |
14 | Türkiye'nin Brezilya ve Venezuella ile Diplomatik İlişkileri | Ariel S. Gonzalez Levaggi, "A Different Path: Assessing Turkey's Foreign Policy in Latin America", Turkey Analyst, Vol. 4, no. 14 |
15 | Genel Tekrar | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Barston |
---|---|
2. Hale, W. (2012). Turkish foreign policy since 1774. Routledge. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 16 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |