AKTS - Bölüm İngilizcesi IV
Bölüm İngilizcesi IV (IR334) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölüm İngilizcesi IV | IR334 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Uluslararası İlişkiler disiplininde öğrencilerin akademik dil seviyelerini yükselterek gündemde varolan küresel olayları İngilizce kaynaklardan takip edebilme becerisini kazandırmak dersin temel amacıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Uluslararası medyada saygın bir yer edinmiş İngilizce yayımlanan gazetelerden yakın tarihte gündemin içerisinde yer almış bir konuyla ilgili haber-analiz yazısının okunması; yazı yazma alıştırmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | CNN gazetesinden Op-Ed Okuması | Tim Linster, ''Al Qaeda leader to ISIS: You're wrong, but we can work together'', http://edition.cnn.com/2015/09/14/middleeast/al-zawahiri-al-qaeda-isis-olive-branch/index.html |
3 | Guardian gazetesinden Op-Ed okuması | Stephanie Kirchgaessner, ''America is ready to hear Pope Francis - but will they listen?'' http://www.theguardian.com/world/2015/sep/14/pope-francis-america-visit-cuba-climate-change-immigration |
4 | Chinadaily gazetesinden Op-Ed Okuması | Yao Yang, ''China can easily avoid 'Japan syndrome' '' http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2015-09/14/content_21851008.htm |
5 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Arif Rafiq, ''How Pakistan Protects Itself from Regional Sectarian War'', http://www.nationalinterest.org/feature/how-pakistan-protects-itself-regional-sectarian-war-13873 |
6 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Rafael Behr, ''Death penalty by drone strike is a challenge for liberal minds'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/08/death-penalty-drone-strike-jihadis-reyaad-khan |
7 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Naky Soto Parra, ''Colombian Migrants Are the Scapegoats of Venezuela'' http://www.nytimes.com/2015/09/18/opinion/colombian-migrants-are-the-scapegoats-of-venezuela.html?partner=rssnyt&emc=rss&_r=0 |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | Al-Monitor haber bülteninden Op-ed Okuması | Vitaly Naumkin, ''Russia's Middle East gamble'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/07/russia-challenges-risks-iraq-kurdistan-saudi.html |
10 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Catherine Ashton, ''A Different Balkan Story'', http://www.nytimes.com/2013/04/26/opinion/global/Ashton-Normalizing-Relations-Between-Kosovo-and-Serbia.html |
11 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Paul Krugman, ''America’s Un-Greek Tragedies in Puerto Rico and Appalachia'', http://www.nytimes.com/2015/08/03/opinion/paul-krugman-americas-un-greek-tragedies-in-puerto-rico-and-appalachia.html?rref=collection%2Fcolumn%2Fpaul-krugman&action=click&contentCollection=opinion®ion=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=4&pgtype=collection&mtrref=www.nytimes.com&gwh=EA6FDAD8CABF6144A38A1FD23221F643&gwt=pay&assetType=opinion |
12 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Dave Majumdar, ''China's Master Plan To Destroy the Stealthy F-22 and F-35 in Battle'', http://www.nationalinterest.org/blog/the-buzz/chinas-master-plan-destroy-the-stealthy-f-22-f-35-battle-13871 |
13 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Leon V. Sigal, ''Beware the Rhetoric of Both Koreas'', http://www.nationalinterest.org/feature/beware-the-rhetoric-both-koreas-13808 |
14 | National Interest gazetesinden Op-Ed Okuması | Julian Kerr, ''Australia's New Submarines: Run Silent, Run German?'' http://www.nationalinterest.org/blog/the-buzz/australias-new-submarines-run-silent-run-german-13791 |
15 | Moscow Times haber bülteninden Op-Ed Okuması | Ivan Sukhov, ''Remembering Russia's Unlucky Augusts'', http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/remembering-russias-unlucky-augusts-op-ed/527910.html |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. http://www.theguardian.com/international |
---|---|
2. www.chinadaily.com.cn/ | |
3. http://edition.cnn.com/ | |
4. http://www.nationalinterest.org/ | |
5. http://www.nytimes.com/ | |
6. http://www.al-monitor.com/pulse/home.html | |
7. http://www.themoscowtimes.com/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |