AKTS - Bölüm İngilizcesi IV

Bölüm İngilizcesi IV (IR334) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bölüm İngilizcesi IV IR334 6. Dönem 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Duygu Dersan Orhan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Uluslararası İlişkiler disiplininde öğrencilerin akademik dil seviyelerini yükselterek gündemde varolan küresel olayları İngilizce kaynaklardan takip edebilme becerisini kazandırmak dersin temel amacıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler güncel konuları uluslararası saygınlık kazanmış gazetelerden okuyacak ve gündemi takip edebilme yetisine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği Uluslararası medyada saygın bir yer edinmiş İngilizce yayımlanan gazetelerden yakın tarihte gündemin içerisinde yer almış bir konuyla ilgili haber-analiz yazısının okunması; yazı yazma alıştırmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 CNN gazetesinden Op-Ed Okuması Tim Linster, ''Al Qaeda leader to ISIS: You're wrong, but we can work together'', http://edition.cnn.com/2015/09/14/middleeast/al-zawahiri-al-qaeda-isis-olive-branch/index.html
3 Guardian gazetesinden Op-Ed okuması Stephanie Kirchgaessner, ''America is ready to hear Pope Francis - but will they listen?'' http://www.theguardian.com/world/2015/sep/14/pope-francis-america-visit-cuba-climate-change-immigration
4 Chinadaily gazetesinden Op-Ed Okuması Yao Yang, ''China can easily avoid 'Japan syndrome' '' http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2015-09/14/content_21851008.htm
5 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Arif Rafiq, ''How Pakistan Protects Itself from Regional Sectarian War'', http://www.nationalinterest.org/feature/how-pakistan-protects-itself-regional-sectarian-war-13873
6 Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması Rafael Behr, ''Death penalty by drone strike is a challenge for liberal minds'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/08/death-penalty-drone-strike-jihadis-reyaad-khan
7 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Naky Soto Parra, ''Colombian Migrants Are the Scapegoats of Venezuela'' http://www.nytimes.com/2015/09/18/opinion/colombian-migrants-are-the-scapegoats-of-venezuela.html?partner=rssnyt&emc=rss&_r=0
8 Ara Sınav Yok
9 Al-Monitor haber bülteninden Op-ed Okuması Vitaly Naumkin, ''Russia's Middle East gamble'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/07/russia-challenges-risks-iraq-kurdistan-saudi.html
10 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Catherine Ashton, ''A Different Balkan Story'', http://www.nytimes.com/2013/04/26/opinion/global/Ashton-Normalizing-Relations-Between-Kosovo-and-Serbia.html
11 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Paul Krugman, ''America’s Un-Greek Tragedies in Puerto Rico and Appalachia'', http://www.nytimes.com/2015/08/03/opinion/paul-krugman-americas-un-greek-tragedies-in-puerto-rico-and-appalachia.html?rref=collection%2Fcolumn%2Fpaul-krugman&action=click&contentCollection=opinion&region=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=4&pgtype=collection&mtrref=www.nytimes.com&gwh=EA6FDAD8CABF6144A38A1FD23221F643&gwt=pay&assetType=opinion
12 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Dave Majumdar, ''China's Master Plan To Destroy the Stealthy F-22 and F-35 in Battle'', http://www.nationalinterest.org/blog/the-buzz/chinas-master-plan-destroy-the-stealthy-f-22-f-35-battle-13871
13 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Leon V. Sigal, ''Beware the Rhetoric of Both Koreas'', http://www.nationalinterest.org/feature/beware-the-rhetoric-both-koreas-13808
14 National Interest gazetesinden Op-Ed Okuması Julian Kerr, ''Australia's New Submarines: Run Silent, Run German?'' http://www.nationalinterest.org/blog/the-buzz/australias-new-submarines-run-silent-run-german-13791
15 Moscow Times haber bülteninden Op-Ed Okuması Ivan Sukhov, ''Remembering Russia's Unlucky Augusts'', http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/remembering-russias-unlucky-augusts-op-ed/527910.html
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. http://www.theguardian.com/international
2. www.chinadaily.com.cn/
3. http://edition.cnn.com/
4. http://www.nationalinterest.org/
5. http://www.nytimes.com/
6. http://www.al-monitor.com/pulse/home.html
7. http://www.themoscowtimes.com/

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 20
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 100