AKTS - Bölüm İngilizcesi III
Bölüm İngilizcesi III (IR333) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölüm İngilizcesi III | IR333 | 5. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerini uluslararası saygınlığı olan İngilizce gazeteleri rahatlıkla okuyabilecek seviyeye çıkarmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İngilizce yayımlanan ve uluslararası saygınlığı olan gazetelerden seçilecek haber-analiz yazılarının okunması; başvuru mektubu yazılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Die Welt gazetesinden Op-Ed okuması | Katharina Schaeder, ''Germany is the most Beloved Country Worldwide'' http://www.welt.de/english-news/article3181485/Germany-is-the-most-beloved-country-worldwide.html |
3 | Guardian Gazetesinden Op-Ed okuması | Claire Pippsi, ''Refugee crisis briefing: clashes in Lesbos, 'open arms' in Brazil and dozens march to Sweden'' http://www.theguardian.com/world/2015/sep/08/refugee-crisis-briefing-clashes-lesbos-open-arms-brazil-march-sweden |
4 | Al-jazeera gazetesinden Op-Ed Okuması | Madelaine Thien, ''Obedience and uncertainty in Singapore'', http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2015/09/obedience-uncertainty-singapore-150913074912579.html |
5 | New York Times gazetesinden Op-ed Okuması | Roberto Suro, ''Where to Go for Real Immigration Reform'', http://www.nytimes.com/2015/09/16/opinion/where-to-go-for-real-immigration-reform.html?partner=rssnyt&emc=rss |
6 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Reza Aslan and Chris Stedman, '' 'Violent' Muslims? 'Amoral' atheists? It's time to stop shouting and start talking to each other.'' , http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/oct/19/muslims-atheists-relationship-experience |
7 | China Daily gazetesinden Op-Ed Okuması | Wang Junsheng, ''Korean Peninsula deal can help reconciliate'', http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2015-08/29/content_21740068.htm |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Nasser M. Kutabish, ''In Yemen, Death From Above, Grief Below'', http://www.nytimes.com/2015/09/16/opinion/in-yemen-death-from-above-grief-below.html?partner=rssnyt&emc=rss |
10 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Steve Weintz, ''The Ultimate Hybrid War Strategy: Attack Deep-Sea Fiber-Optic Cables'' http://www.nationalinterest.org/feature/the-ultimate-hybrid-war-strategy-attack-deep-sea-fiber-optic-13860 |
11 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Natalie Nougayrède, ''Healing Europe’s east-west divide is central to a lasting refugee solution'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/03/europe-east-west-divide-refugee-eu-leaders |
12 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Timothy Garton Ash, ''There is another Russia beyond Putin'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/apr/19/another-russia-putin-post-imperial-role |
13 | Moscow Times Gazetesinden Op-Ed Okuması | Fyodor Lukyanov, ''How Russia Can Learn From Helsinki'' http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/how-russia-can-learn-from-helsinki-op-ed/528281.html |
14 | National Interest dergisinden Op-Ed Okuması | Scott MacDonald, ''Brazil's Massive Confidence Crisis'', http://www.nationalinterest.org/feature/brazils-massive-confidence-crisis-13850 |
15 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Sune Haugbolle, ''Denmark Shouldn’t Say No to Refugees'', http://www.nytimes.com/2015/09/16/opinion/denmark-shouldnt-say-no-to-refugees.html?partner=rssnyt&emc=rss |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. http://www.theguardian.com/international |
---|---|
2. www.welt.de | |
3. www.aljazeera.com/ | |
4. http://www.nationalinterest.org/ | |
5. www.chinadaily.com.cn/ | |
6. http://www.nytimes.com/ | |
7. http://www.themoscowtimes.com/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |