AKTS - Siyasi Düşünceler Tarihi
Siyasi Düşünceler Tarihi (IR216) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Siyasi Düşünceler Tarihi | IR216 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı bazı siyasi düşüncesi ile ilgili temel bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Ders boyunca insanlık tarihinde önemli yeri olan siyasi düşüncelerin temelleri irdelenecek ve tartışmaları sürüdürülecektir. Derste siyaset filozofları tarafından formüle edilmiş toplum düzeneklerine dair temel sorular üzerine yoğunlaşılarak özgürlük, adalet, eşitlik, adil düzen, devlet gibi temel sorunsallar gündeme getirilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | ?Siyasi??nin anlamını ve uygulamaları; siyasi teori hakkında sorular ve bu sorulara çeşitli teorilerin verdiği alternatif cevaplar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Yok |
2 | Devletler, Toplumsal Hareketler ve Elit Reformcular | Markoff, Bölüm 2 |
3 | 18. YY Devrimleri, 19. YY Girdapları | Markoff, Bölüm 3 |
4 | 20. YY Sarkaç Ritmleri | Markoff, Bölüm 4 |
5 | Yarı demokrasi, sahte demokrasi ve demokrasi | Markoff, Bölüm 5 |
6 | Demokrasinin geleceği | Markoff, Bölüm 6 |
7 | Klas,ik Teori | Green, Bölüm II |
8 | Temsili Hükümet | Green, Bölüm III |
9 | Ara Sınav | Yok |
10 | Demokratik Seçkincilik Teorisi | Green, Bölüm IV |
11 | Demokratik Seçkinciliğin Eleştirisi | Green, Bölüm V |
12 | Eşitsizlik Sorunu | Green, Bölüm VI |
13 | Radikal Demokrasi | Green, Bölüm VII |
14 | Demokratik Haklar | Green, Bölüm VIII |
15 | Öğrenci Sunumları | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. John Markoff, Waves of Democracy: Social Movements and Political Change, (London: Pine Forge Press), 1996. |
---|---|
2. Philip Green (ed.), Democracy, (New Jersey: Humanities Press), 1993. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |