AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (IR212) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | IR212 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Araştırmada bilgisayar kullanımı da dahil olmak üzere, sosyal araştırmanın temel araçları ve terminolojisini öğrenmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırma tasarımı, araştırma sonuçları, araştırma teknikleri, literatür taraması, ölçme, örnekleme, saha çalışması, veri analizi ve sunumu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Amacının Sunulması | None |
2 | Uluslararası İlişkiler Metodolojisi | Martin Hollis and Steve Smith, “Introduction: Two Traditions” in Explaining and Understanding International Relations, (Oxford: Oxford University Press, 1990), 1-13 |
3 | Araştırmanın Boyutları | W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 2: 'Dimensions of Research,' 20-38. |
4 | Metodolojinin Anlamı | W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 4: 'The Meanings of Methodology,' 63-88. |
5 | Sosyal Araştırmanın Etik Boyutu | W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 5: 'The Ethics and Politics of Social Research,' 89-120. |
6 | Niteliksel Araştırma | W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 6: 'Qualitative and Quantitative Research Designs,' 121-155. |
7 | Niceliksel Araştırma | W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 6: 'Qualitative and Quantitative Research Designs,' 121-155. |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | Araştırma Yöntemi Seçmek | David E. McNabb, Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Approaches, 40-65. |
10 | Araştırma Projesi Tasarlamak: Literatür Araştırması | W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 16: 'Reviewing the Literature and Writing a Report,' 444-480. Gregory M Scott & Stephen M Garrison, The Political Science Student Writer's Manual, 3rd ed. (New Jersey: Prentice Hall, 2000) Chapter 10: 'Traditional Research Papers and Literature Reviews,' 205-214. |
11 | Araştırma Projesi Tasarlamak:Yazım Süreci I | Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb & Joseph M Williams, The Craft of Research (Chicago: University of Chicago Press, 1995) Chapter 7: 'Making Good Arguments,' and Chapter 8: 'Claims and Evidence,' 88-106. W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 16:' Reviewing the Literature and Writing a Report,' 444-480. |
12 | Araştırma Projesi Tasarlamak:Yazım Süreci I | Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb & Joseph M Williams, The Craft of Research (Chicago: University of Chicago Press, 1995) Chapter 7: 'Making Good Arguments,' and Chapter 8: 'Claims and Evidence,' 88-106. W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 16:' Reviewing the Literature and Writing a Report,' 444-480. |
13 | Araştırma Projesi Tasarlamak:Yazım Süreci II | Gregory M Scott & Stephen M Garrison, The Political Science Student Writer's Manual, 3rd ed. (New Jersey: Prentice Hall, 2000) Chapter 2: 'Writing Competently,' 49-71. Kate L Turabian, A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations, 5th ed. (Chicago: University of Chicago Press, 1987). |
14 | Araştırma Projesi Tasarlamak:Yazım Süreci II | Gregory M Scott & Stephen M Garrison, The Political Science Student Writer's Manual, 3rd ed. (New Jersey: Prentice Hall, 2000) Chapter 2: 'Writing Competently,' 49-71. Kate L Turabian, A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations, 5th ed. (Chicago: University of Chicago Press, 1987). |
15 | Genel Tekrar | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Gregory M Scott & Stephen M Garrison, The Political Science Student Writer's Manual, 3rd ed. (New Jersey: Prentice Hall, 2000) |
3. Kate L Turabian, A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations, 5th ed. (Chicago: University of Chicago Press, 1987). | |
4. Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb & Joseph M Williams, The Craft of Research (Chicago: University of Chicago Press, 1995) | |
5. Martin Hollis and Steve Smith, “Introduction: Two Traditions” in Explaining and Understanding International Relations, (Oxford: Oxford University Press, 1990). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 150 |