AKTS - Bölüm İngilizcesi II
Bölüm İngilizcesi II (IR232) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölüm İngilizcesi II | IR232 | 4. Dönem | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İngilizce konuşulan Uluslararası İlişkiler alaninda öğrencilerin akademik dil becerilerini geliştirmek ve öğrencilerin güncel konuları tartışma ve analiz etme kabiliyetini geliştirmek bu dersin temel amacıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Gündemde var olan uluslararası siyasi, ekonomik ve toplumsal olaylar ile ilgili İngilizce yayımlanan ve tüm dünyada takip edilen gazetelerden seçilen haber-analiz yazılarının okunması; güncel konular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Guardian Gazetesinden Op-Ed Okuması | Natalie Nougayrède, "Syria’s exodus isn’t a European problem. It’s the whole world’s", http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/10/syria-refugee-exodus-europe-world-un |
3 | Guardian Gazetesinden Op-Ed Okuması | Reuters in Beijing, ''China unveils plan for partial privatisations as economy cools'', http://www.theguardian.com/business/2015/sep/13/china-partial-privatisations-economy-cools |
4 | New York Daily gazetesinden Op-Ed okuması | Charles Krauthammer, ''Washington’s Iran charade'', http://www.nydailynews.com/opinion/charles-krauthammer-washington-iran-charade-article-1.2355742 |
5 | Guardian Gazetesinden Op-Ed okuması | Libby Brooks, ''Second Scottish referendum inevitable, says Alex Salmond'', http://www.theguardian.com/politics/2015/jul/26/second-scottish-referendum-inevitable-alex-salmond |
6 | CNN haber bülteninden Op-Ed okuması | Edward J. McCaffery, ''Is Donald Trump right about taxing the rich?'', http://edition.cnn.com/2015/09/02/opinions/mccaffery-donald-trump-tax/index.html |
7 | CNN haber bülteninden Op-Ed Okuması | Jacopo Prisco, ''Can dams increase the risk of malaria?'' http://edition.cnn.com/2015/09/11/africa/africa-malaria-dams/index.html |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Joe Nocera, ''A Silver Lining to Brazil’s Troubles'', http://www.nytimes.com/2015/09/05/opinion/joe-nocera-a-silver-lining-to-brazils-troubles.html?rref=collection%2Fcolumn%2Fjoe-nocera&action=click&contentCollection=opinion®ion=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=4&pgtype=collection |
10 | China Daily gazetesinden Op-Ed Okuması | Shen Yi, ''US should give up its hegemony in cyberspace'', http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2015-09/15/content_21853058.htm |
11 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Chris McGreal, ''What's the point of peacekeepers when they don't keep the peace?'', http://www.theguardian.com/world/2015/sep/17/un-united-nations-peacekeepers-rwanda-bosnia |
12 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | David Brooks, ''3 U.S. Defeats: Vietnam, Iraq and Now Iran'', http://www.nytimes.com/2015/08/07/opinion/david-brooks-3-us-defeats-vietnam-iraq-and-now-iran.html?rref=collection%2Fcolumn%2Fdavid-brooks&action=click&contentCollection=opinion®ion=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=8&pgtype=collection&mtrref=www.nytimes.com&gwh=12D58982E1681383B7C6BFE44F30DA82&gwt=pay&assetType=opinion |
13 | Moscow Times haber bülteninden Op-Ed Okuması | Ivan Sukhov, ''Remembering Russia's Unlucky Augusts'', http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/remembering-russias-unlucky-augusts-op-ed/527910.html |
14 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Rafael Behr, ''Death penalty by drone strike is a challenge for liberal minds'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/08/death-penalty-drone-strike-jihadis-reyaad-khan |
15 | Genel Özet | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. http://www.theguardian.com/international |
---|---|
2. http://www.nytimes.com/ | |
3. http://www.nationalinterest.org/ | |
4. www.chinadaily.com.cn/ | |
5. http://edition.cnn.com/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 9 | 9 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 75 |