AKTS - Bölüm İngilizcesi I

Bölüm İngilizcesi I (IR231) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bölüm İngilizcesi I IR231 3. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Duygu Dersan Orhan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerini uluslararası saygınlığı olan İngilizce gazeteleri rahatlıkla okuyabilecek seviyeye çıkarmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler güncel konuları uluslararası saygınlık kazanmış gazetelerden okuyacak ve gündemi takip edebilme yetisine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği İngilizce yayımlanan ve uluslararası saygınlığı olan gazetelerden seçilecek haber-analiz yazılarının okunması; başvuru mektubu yazılması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 Guardian Gazetesinden Op-Ed Okuması Ian Traynor, ''Germany border crackdown deals blow to Schengen system'', http://www.theguardian.com/world/2015/sep/13/germany-border-crackdown-deals-blow-to-schengen-system
3 Guardian Gazetesinden Op-Ed Okuması Hugh Miles, ''Mecca crane collapse shows dangers of city's construction boom'' , http://www.theguardian.com/world/2015/sep/13/mecca-crane-crash-shows-dangers-citys-construction-boom
4 Guardian gazetesinden Op-Ed okuması Ruth McKee, ''Syria conflict will displace another million people, says UN official'', http://www.theguardian.com/world/2015/sep/12/syria-conflict-will-see-1m-more-refugees-leave-says-un-official
5 Al-Monitor haber bülteninden Op-Ed okuması Jean Aziz, ''Iranian deputy foreign minister reasserts leadership on Syria, confidence in Hezbollah'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/09/iran-official-visit-lebanon-syria-russia-us.html
6 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Hugo Dixon, ''On Notice: Greece’s Vested Interests'', http://www.nytimes.com/2015/09/17/opinion/hugo-dixon-on-notice-greeces-vested-interests.html?partner=rssnyt&emc=rss&_r=0
7 Chinadaily gazetesinden Op-Ed Okuması Pang Zhongpeng, ''Japan’s retort over Ban makes no sense'', http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2015-09/17/content_21905302.htm
8 Ara Sınav Yok
9 Al-Jazeera haber bülteninden Op-Ed Okuması Khaled Diab, ''Playing with fire at Al-Aqsa'', http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2015/09/playing-fire-al-aqsa-150916082359687.html
10 Guardian gazetesinden Analiz Okuması Anthony Lake, ''Development must target the millions of children affected by humanitarian crises'', http://www.theguardian.com/global-development/2015/sep/11/sustainable-development-goals-target-millions-children-humanitarian-crises
11 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Dmitri Trenin, ''Like It or Not, America and Russia Need to Cooperate in Syria'', http://www.nationalinterest.org/feature/it-or-not-america-russia-need-cooperate-syria-13863
12 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Paul Vallely, ''The Pope’s Priorities in America'', http://www.nytimes.com/2015/09/17/opinion/the-popes-priorities-in-america.html?partner=rssnyt&emc=rss
13 Al-Monitor haber bülteninden Op-Ed okuması Julian Pecquet, ''Republicans prepare for next round on Iran'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/09/iran-congress-sanctions-nuclear-iaea-isis.html
14 Spiegel dergisinden Op-Ed Okuması Nicola Abe, ''The Vanishing: Why Are Young Egyptian Activists Disappearing?'', http://www.spiegel.de/international/world/young-activists-disappear-amid-egyptian-government-crackdown-a-1052006.html
15 Moscow Times gazetesinden Op-Ed Okuması Agnieszka Pikulicka-Wilczewska, ''Kyrgyzstan's Anti-Extremism Policy Hits the Wrong Targets'', http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/kyrgyzstans-anti-extremism-policy-hits-the-wrong-targets/531228.html
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. http://www.theguardian.com/
2. http://www.al-monitor.com/pulse/home.html
3. http://www.nytimes.com/
4. www.chinadaily.com.cn/
5. www.aljazeera.com/
6. http://www.nationalinterest.org/
7. http://www.spiegel.de/international/
8. http://www.themoscowtimes.com/

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 4 20
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 7 2 14
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 9 9
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 75