AKTS - Bölüm İngilizcesi I
Bölüm İngilizcesi I (IR231) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bölüm İngilizcesi I | IR231 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerini uluslararası saygınlığı olan İngilizce gazeteleri rahatlıkla okuyabilecek seviyeye çıkarmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İngilizce yayımlanan ve uluslararası saygınlığı olan gazetelerden seçilecek haber-analiz yazılarının okunması; başvuru mektubu yazılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Guardian Gazetesinden Op-Ed Okuması | Ian Traynor, ''Germany border crackdown deals blow to Schengen system'', http://www.theguardian.com/world/2015/sep/13/germany-border-crackdown-deals-blow-to-schengen-system |
3 | Guardian Gazetesinden Op-Ed Okuması | Hugh Miles, ''Mecca crane collapse shows dangers of city's construction boom'' , http://www.theguardian.com/world/2015/sep/13/mecca-crane-crash-shows-dangers-citys-construction-boom |
4 | Guardian gazetesinden Op-Ed okuması | Ruth McKee, ''Syria conflict will displace another million people, says UN official'', http://www.theguardian.com/world/2015/sep/12/syria-conflict-will-see-1m-more-refugees-leave-says-un-official |
5 | Al-Monitor haber bülteninden Op-Ed okuması | Jean Aziz, ''Iranian deputy foreign minister reasserts leadership on Syria, confidence in Hezbollah'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/09/iran-official-visit-lebanon-syria-russia-us.html |
6 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Hugo Dixon, ''On Notice: Greece’s Vested Interests'', http://www.nytimes.com/2015/09/17/opinion/hugo-dixon-on-notice-greeces-vested-interests.html?partner=rssnyt&emc=rss&_r=0 |
7 | Chinadaily gazetesinden Op-Ed Okuması | Pang Zhongpeng, ''Japan’s retort over Ban makes no sense'', http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2015-09/17/content_21905302.htm |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | Al-Jazeera haber bülteninden Op-Ed Okuması | Khaled Diab, ''Playing with fire at Al-Aqsa'', http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2015/09/playing-fire-al-aqsa-150916082359687.html |
10 | Guardian gazetesinden Analiz Okuması | Anthony Lake, ''Development must target the millions of children affected by humanitarian crises'', http://www.theguardian.com/global-development/2015/sep/11/sustainable-development-goals-target-millions-children-humanitarian-crises |
11 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Dmitri Trenin, ''Like It or Not, America and Russia Need to Cooperate in Syria'', http://www.nationalinterest.org/feature/it-or-not-america-russia-need-cooperate-syria-13863 |
12 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Paul Vallely, ''The Pope’s Priorities in America'', http://www.nytimes.com/2015/09/17/opinion/the-popes-priorities-in-america.html?partner=rssnyt&emc=rss |
13 | Al-Monitor haber bülteninden Op-Ed okuması | Julian Pecquet, ''Republicans prepare for next round on Iran'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/09/iran-congress-sanctions-nuclear-iaea-isis.html |
14 | Spiegel dergisinden Op-Ed Okuması | Nicola Abe, ''The Vanishing: Why Are Young Egyptian Activists Disappearing?'', http://www.spiegel.de/international/world/young-activists-disappear-amid-egyptian-government-crackdown-a-1052006.html |
15 | Moscow Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Agnieszka Pikulicka-Wilczewska, ''Kyrgyzstan's Anti-Extremism Policy Hits the Wrong Targets'', http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/kyrgyzstans-anti-extremism-policy-hits-the-wrong-targets/531228.html |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. http://www.theguardian.com/ |
---|---|
2. http://www.al-monitor.com/pulse/home.html | |
3. http://www.nytimes.com/ | |
4. www.chinadaily.com.cn/ | |
5. www.aljazeera.com/ | |
6. http://www.nationalinterest.org/ | |
7. http://www.spiegel.de/international/ | |
8. http://www.themoscowtimes.com/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 9 | 9 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 75 |