AKTS - Dünya Tarihi II

Dünya Tarihi II (IR102) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dünya Tarihi II IR102 2. Dönem 3 0 0 3 7.5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Alan Gezi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Özgün Tursun
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı -Öğrencilerin tarih bilgilerini insanlık tarihinin kültürel, dini ve felsefi yanlarını da katarak geliştirmek -Bilim Devriminden günümüze kadar olan kesitte dünya tarihi konusunda bir başlangıç eğitimi vermek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencileri dünya tarihindeki anahtar olayların bir kronolojik bilgisi ile donatmak.
  • Öğrencilerin dünya tarihinin önemli kavramları ve coğrafi ilerleyişi ile aşina etmek.
  • İnsanlık tarihindeki tarım, endüstri, bilim ve ticaret devrimlerine işaret ederek, öğrencilerin savaşlar, siyasal sistemlerin yükselişleri, dinler konularındaki genel bilgilerini güçlendirmek.
Dersin İçeriği Kronolojik bir sıra içerisinde Bilim Devriminden günümüze kadar geçen süreçte yükselen uygarlıklar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse genel giriş Yok
2 17. YY Kraliyet Devletleri Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 16, ss. 363-384.
3 Erken Modern Avrupa’da Bilim ve Ticaret Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 17, ss. 385-407.
4 18. YY Avrupa’sında Güçler Dengesi, 18. YY Avrupa’sında Kültür ve Toplum Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 18 ve Bölüm 19, ss. 408-448.
5 Fransız Devrimi ve Napolyon Avrupası, 1789-1815 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 20, ss. 449-470.
6 Endüstrileşen Avrupa Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 21, ss. 471-494.
7 Ara Sınav Yok
8 Avrupa’da Devlet İnşası ve Sosyal Değişim, 1850-1871 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 23, ss. 516-538.
9 Avrupa Kültürünün Krizi, 1871-1914 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 24, ss. 539-558.
10 Avrupa ve Dünya, 1870-1914 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 25, ss. 559-582.
11 Savaş ve Devrim Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 26, ss. 583-606.
12 Avrupa’da İstikrar Arayışları, 1920-1939 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 27, ss. 607-629.
13 Küresel Felaket: II. Dünya Savaşı, 1939-1945 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 28, ss. 630-654.
14 Soğuk Savaş ve II. Dünya Savaşı Ertesinde Ekonomik Toparlanma: 1945-1970 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 29, ss. 655-676.
15 Soğuk Savaşın Sonu ve Yeni Küresel Tehditler: 1970’den Günümüze Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 30, ss. 677-698.
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mark Kishlansky, Patrick Geary ve Patricia O’Brien, Civilization in the West: Combined Volume, (Boston: Pearson, 2010). International Edition
Diğer Kaynaklar 2. Thomas Munck. Seventeenth-Century Europe, 1598-1700 (New York: St. Martin’s Press, 2005).
3. John Henry. The Scientific Revolution and the Origins of Modern Science (New York: Palgrave, 2008).
4. Michael Schaich. Monarchy and Religion: The Transformation of Royal Culture in Eighteenth-century Europe (Oxford: Oxford University Press, 2007).
5. Getrude Himmelfarb. The Roads to Modernity: The British, French and American Enlightenments (New York: Random House, 2004).
6. Peter McPhee. The French Revolution, 1789-1799 (New York: Oxford University Press, 2002).
7. Niall Ferguson. The Cash Nexus: Money and Power in the Modern World, 1700-2000 (New York: Basic Books, 2001).
8. Denis Mack Smith. Mazzini (New Haven: Yale University Press, 1994).
9. David Blackbourn. The Long Nineteenth Century: A History of Germany, 1780-1918 (New York: Oxford University Press, 1998).
10. Kevin Repp. Reformers, Critics and the Paths of German Modernity, 1890-1914 (Cambridge: Harvard University Press, 2000).
11. Norman Rich. Great Power Diplomacy, 1814-1914 (New York: McGraw-Hill, 1992).
12. Jeffrey Verhey. The Spirit of 1914: Militarism, Myth and Mobilization in Germany (Cambridge: Cambridge University Press, 2000).
13. Sheila Fitzpatrick. Everyday Stalinism-Ordinary Life in Extraordinary Times: Soviet Russia in the 1930s (New York: Oxford University Press, 1999).
14. John Keegan. The Second World War (New York: Viking, 1990).
15. Derek W. Urwin. Western Europe Since 1945: A Political History (London: Longman, 1989).

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 14 30
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 16 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 25
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 14 5 70
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 28 28
Toplam İş Yükü 188