AKTS - Dünya Tarihi II
Dünya Tarihi II (IR102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Tarihi II | IR102 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | -Öğrencilerin tarih bilgilerini insanlık tarihinin kültürel, dini ve felsefi yanlarını da katarak geliştirmek -Bilim Devriminden günümüze kadar olan kesitte dünya tarihi konusunda bir başlangıç eğitimi vermek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kronolojik bir sıra içerisinde Bilim Devriminden günümüze kadar geçen süreçte yükselen uygarlıklar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel giriş | Yok |
2 | 17. YY Kraliyet Devletleri | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 16, ss. 363-384. |
3 | Erken Modern Avrupa’da Bilim ve Ticaret | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 17, ss. 385-407. |
4 | 18. YY Avrupa’sında Güçler Dengesi, 18. YY Avrupa’sında Kültür ve Toplum | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 18 ve Bölüm 19, ss. 408-448. |
5 | Fransız Devrimi ve Napolyon Avrupası, 1789-1815 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 20, ss. 449-470. |
6 | Endüstrileşen Avrupa | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 21, ss. 471-494. |
7 | Ara Sınav | Yok |
8 | Avrupa’da Devlet İnşası ve Sosyal Değişim, 1850-1871 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 23, ss. 516-538. |
9 | Avrupa Kültürünün Krizi, 1871-1914 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 24, ss. 539-558. |
10 | Avrupa ve Dünya, 1870-1914 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 25, ss. 559-582. |
11 | Savaş ve Devrim | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 26, ss. 583-606. |
12 | Avrupa’da İstikrar Arayışları, 1920-1939 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 27, ss. 607-629. |
13 | Küresel Felaket: II. Dünya Savaşı, 1939-1945 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 28, ss. 630-654. |
14 | Soğuk Savaş ve II. Dünya Savaşı Ertesinde Ekonomik Toparlanma: 1945-1970 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 29, ss. 655-676. |
15 | Soğuk Savaşın Sonu ve Yeni Küresel Tehditler: 1970’den Günümüze | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 30, ss. 677-698. |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mark Kishlansky, Patrick Geary ve Patricia O’Brien, Civilization in the West: Combined Volume, (Boston: Pearson, 2010). International Edition |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Thomas Munck. Seventeenth-Century Europe, 1598-1700 (New York: St. Martin’s Press, 2005). |
3. John Henry. The Scientific Revolution and the Origins of Modern Science (New York: Palgrave, 2008). | |
4. Michael Schaich. Monarchy and Religion: The Transformation of Royal Culture in Eighteenth-century Europe (Oxford: Oxford University Press, 2007). | |
5. Getrude Himmelfarb. The Roads to Modernity: The British, French and American Enlightenments (New York: Random House, 2004). | |
6. Peter McPhee. The French Revolution, 1789-1799 (New York: Oxford University Press, 2002). | |
7. Niall Ferguson. The Cash Nexus: Money and Power in the Modern World, 1700-2000 (New York: Basic Books, 2001). | |
8. Denis Mack Smith. Mazzini (New Haven: Yale University Press, 1994). | |
9. David Blackbourn. The Long Nineteenth Century: A History of Germany, 1780-1918 (New York: Oxford University Press, 1998). | |
10. Kevin Repp. Reformers, Critics and the Paths of German Modernity, 1890-1914 (Cambridge: Harvard University Press, 2000). | |
11. Norman Rich. Great Power Diplomacy, 1814-1914 (New York: McGraw-Hill, 1992). | |
12. Jeffrey Verhey. The Spirit of 1914: Militarism, Myth and Mobilization in Germany (Cambridge: Cambridge University Press, 2000). | |
13. Sheila Fitzpatrick. Everyday Stalinism-Ordinary Life in Extraordinary Times: Soviet Russia in the 1930s (New York: Oxford University Press, 1999). | |
14. John Keegan. The Second World War (New York: Viking, 1990). | |
15. Derek W. Urwin. Western Europe Since 1945: A Political History (London: Longman, 1989). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 14 | 30 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 16 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 188 |