AKTS - Dünya Tarihi I
Dünya Tarihi I (IR101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Tarihi I | IR101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | - Öğrencilerin tarih bilgilerini insanlık tarihinin kültürel, dini ve felsefi yanlarını da katarak geliştirmek - Başlangıcından bilim devrimine kadar olan kesitte dünya tarihi konusunda bir başlangıç eğitimi vermek - Öğrencilere etik değerler çerçevesinde tarihsel olarak gelişen evrensel değerler hakkında bilgi vermek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kronolojik bir sıra içerisinde Sümer medeniyetinden başlayarak Bilim Devrimine kadar geçen süreçte yükselen uygarlıklar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel giriş | Yok |
2 | İlk Medeniyetler | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 1, ss. 4-30. |
3 | Erken Yunan, MÖ 2500-500 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 2, ss. 31-56. |
4 | Klasik ve Helenistik Yunan, MÖ 500-100 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 3, ss. 57-81. |
5 | Erken Roma ve Roma Cumhuriyeti, MÖ 800-146 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 4, ss. 82-104. |
6 | Roma İmparatorluğu, MÖ 146 – MS 192 ve Klasik Dünya’nın Dönüşümü MS 192-500 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 5 ve Bölüm 6, ss. 105-152. |
7 | Ara Sınav | Yok |
8 | Erken Orta Çağlarda Batı, MS 500-900 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 8, ss. 176-199. |
9 | Yüksek Orta Çağlar, MS 900-1300 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 9, ss. 200-225. |
10 | Geç Orta Çağlar, MS 1300-1500 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 10, ss. 226-248. |
11 | İtalyan Rönesans’ı | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 11, ss. 249-272. |
12 | Avrupa İmparatorlukları | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 12, ss. 273-295. |
13 | Dinde Reform | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 13, ss. 296-320. |
14 | Avrupa Savaşları, MS 1555-1648 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 14, ss. 321-342. |
15 | Erken Modern Avrupa’da Hayat, MS 1500-1650 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 15, ss. 343-362. |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mark Kishlansky, Patrick Geary ve Patricia O’Brien, Civilization in the West: Combined Volume, (Boston: Pearson, 2010). International Edition |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Cambridge Ancient History, Vol. 1 (Cambridge: Cambridge University Press, 1990). |
3. S. B. Pomeroy. Ancient Greece: A Political, Social and Cultural History (Oxford: Oxford University Press, 1998). | |
4. Cambridge Ancient History, Vols. 5 and 7 (Cambridge: Cambridge University Press, 1984 and 1989). | |
5. Naphtali Lewis and Meyer Reinhold. Roman Civilization: Selected Readings, Vols. I and II. (London: Penguin Books, 1951). | |
6. G.W. Bowersock, Peter Brown ve Oleg Grabar. Late Antiquity: a Guide to the Postclassical World (Cambridge: Belknap Press, 1999). | |
7. Cyril Mango. Byzantium: The Empire of New Rome (New York: Scribner’s, 1980). Rosamond McKitterick, ed. The Early Middle Ages: Europe 400-1000 (New York: Oxford University Press, 2001). | |
8. Jonathan Riley-Smith. The Crusades, Christianity and Islam (New York: Columbia University Press, 2008). | |
9. Daniel Waley. Later Medieval Europe: From Saint Louis to Luther (London: Longman, 1985). | |
10. P. Burke. Culture and Society in Renaissance Italy (Princeton: Princeton University Press, 1999). | |
11. Eugene Rice. The Foundations of Early Modern Europe, 1460-1789 (New York: Norton, 1994). | |
12. James D. Tracy. Europe’s Reformations, 1450-1650: Doctrine, Politics and Community (London: Rowman & Littefield, 2006) | |
13. Mark W. Konnert. Early Modern Europe: The Age of Religious War, 1559-1715 (Orchard Park: Broadview Press, 2006) | |
14. Henry Kamen. European Society, 1500-1700 (London: Hutchinson, 2000) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 13 | 65 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 188 |