AKTS - Dünya Tarihi I

Dünya Tarihi I (IR101) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dünya Tarihi I IR101 1. Dönem 3 0 0 3 7.5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Alan Gezi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Özgün Tursun
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı - Öğrencilerin tarih bilgilerini insanlık tarihinin kültürel, dini ve felsefi yanlarını da katarak geliştirmek - Başlangıcından bilim devrimine kadar olan kesitte dünya tarihi konusunda bir başlangıç eğitimi vermek - Öğrencilere etik değerler çerçevesinde tarihsel olarak gelişen evrensel değerler hakkında bilgi vermek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencileri dünya tarihindeki anahtar olayların bir kronolojik bilgisi ile donatmak.
  • Öğrencilerin dünya tarihinin önemli kavramları ve coğrafi ilerleyişi ile aşina etmek.
  • İnsanlık tarihindeki tarım, endüstri, bilim ve ticaret devrimlerine işaret ederek, öğrencilerin savaşlar, siyasal sistemlerin yükselişleri, dinler konularındaki genel bilgilerini güçlendirmek.
Dersin İçeriği Kronolojik bir sıra içerisinde Sümer medeniyetinden başlayarak Bilim Devrimine kadar geçen süreçte yükselen uygarlıklar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse genel giriş Yok
2 İlk Medeniyetler Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 1, ss. 4-30.
3 Erken Yunan, MÖ 2500-500 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 2, ss. 31-56.
4 Klasik ve Helenistik Yunan, MÖ 500-100 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 3, ss. 57-81.
5 Erken Roma ve Roma Cumhuriyeti, MÖ 800-146 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 4, ss. 82-104.
6 Roma İmparatorluğu, MÖ 146 – MS 192 ve Klasik Dünya’nın Dönüşümü MS 192-500 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 5 ve Bölüm 6, ss. 105-152.
7 Ara Sınav Yok
8 Erken Orta Çağlarda Batı, MS 500-900 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 8, ss. 176-199.
9 Yüksek Orta Çağlar, MS 900-1300 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 9, ss. 200-225.
10 Geç Orta Çağlar, MS 1300-1500 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 10, ss. 226-248.
11 İtalyan Rönesans’ı Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 11, ss. 249-272.
12 Avrupa İmparatorlukları Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 12, ss. 273-295.
13 Dinde Reform Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 13, ss. 296-320.
14 Avrupa Savaşları, MS 1555-1648 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 14, ss. 321-342.
15 Erken Modern Avrupa’da Hayat, MS 1500-1650 Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 15, ss. 343-362.
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mark Kishlansky, Patrick Geary ve Patricia O’Brien, Civilization in the West: Combined Volume, (Boston: Pearson, 2010). International Edition
Diğer Kaynaklar 2. Cambridge Ancient History, Vol. 1 (Cambridge: Cambridge University Press, 1990).
3. S. B. Pomeroy. Ancient Greece: A Political, Social and Cultural History (Oxford: Oxford University Press, 1998).
4. Cambridge Ancient History, Vols. 5 and 7 (Cambridge: Cambridge University Press, 1984 and 1989).
5. Naphtali Lewis and Meyer Reinhold. Roman Civilization: Selected Readings, Vols. I and II. (London: Penguin Books, 1951).
6. G.W. Bowersock, Peter Brown ve Oleg Grabar. Late Antiquity: a Guide to the Postclassical World (Cambridge: Belknap Press, 1999).
7. Cyril Mango. Byzantium: The Empire of New Rome (New York: Scribner’s, 1980). Rosamond McKitterick, ed. The Early Middle Ages: Europe 400-1000 (New York: Oxford University Press, 2001).
8. Jonathan Riley-Smith. The Crusades, Christianity and Islam (New York: Columbia University Press, 2008).
9. Daniel Waley. Later Medieval Europe: From Saint Louis to Luther (London: Longman, 1985).
10. P. Burke. Culture and Society in Renaissance Italy (Princeton: Princeton University Press, 1999).
11. Eugene Rice. The Foundations of Early Modern Europe, 1460-1789 (New York: Norton, 1994).
12. James D. Tracy. Europe’s Reformations, 1450-1650: Doctrine, Politics and Community (London: Rowman & Littefield, 2006)
13. Mark W. Konnert. Early Modern Europe: The Age of Religious War, 1559-1715 (Orchard Park: Broadview Press, 2006)
14. Henry Kamen. European Society, 1500-1700 (London: Hutchinson, 2000)

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 13 65
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 15 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 25
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 14 5 70
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 28 28
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 188