AKTS - İş Yaşamı için İngilizce I
İş Yaşamı için İngilizce I (ENG301) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İş Yaşamı için İngilizce I | ENG301 | 5. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ENG201 ve (ENG202 veya ENG204) ve ENG101 ve ENG102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Bu ders öğrencilerin İngilizce dil kullanım bilgi ve becerilerini geliştirerek ve pekiştirerek mezuniyet sonrası iş yaşamlarında daha etkili iletişim kurmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG301 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | ÜNİTE 1: Communication in Business - İşle ilgili metinleri okuyarak ana noktaları anlama ve belirli bilgileri bulma - Detayları yakalamak için sözlü etkileşimlere dikkatlice odaklanma | |
3 | ÜNİTE 1: Communication in Business - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - Yazılı geri bildirimde bulunmak için bir iş bağlantısına profesyonel bir e-posta yazabilir, - Bir pozisyon için uygun bir adayı öneren tavsiye mektubu yazma | |
4 | ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking - Okuma metinlerindeki bilgilerden çıkarımlar ve tahminler yapma - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - İşle ilgili konuşmaları başlatma ve işlevsel dili kullanarak (bilgilendirme, soru sorma, katılma, karşı çıkma vb.) sürdürme | |
5 | ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - İşlevsel dili kullanarak (bilgilendirme, soru sorma, katılma, karşı çıkma vb.) işle ilgili konuşmaları başlatma ve sürdürme - İş hayatına yönelik dinleme aktivitelerine etkili ve hızlı bir şekilde yanıt verebilir | |
6 | ÜNİTE 3: Job Application / Video CV - Okuma metinlerindeki bağlamsal ipuçlarını kullanarak bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme - Dinlerken odaklanma, uygun sözlü veya bedensel tepkiler verme, detaylarla ilgili doğru değerlendirmeler yapma ve not alma - Özgeçmiş (CV) ve ön yazı yazma - Video özgeçmiş (Video CV) hazırlama | |
7 | ÜNİTE 4: Job Interviews / Suggestion Letter - Okuma metinlerindeki bağlamsal ipuçlarını kullanarak bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme - Dinlerken odaklanma, uygun sözlü veya bedensel tepkiler verme, detaylarla ilgili doğru değerlendirmeler yapma ve not alma - İş görüşmesinde kullanılabilecek resmi kelime ve ifadelerle işle ilgili konuşmaları başlatma ve sürdürme - Öneri mektubu yazma | |
8 | ÜNİTE 5: Business Meetings - Okuma metinlerini eleştirel bir şekilde analiz etme - Detayları yakalamak için sözlü etkileşimlere dikkatlice odaklanma | |
9 | ÜNİTE 5: Business Meetings - Toplantı gündemi ve toplantı tutanağı yazma - Belirli bir pozisyona uygun bir aday önermek için öneri mektubu yazma | |
10 | ÜNİTE 6: AI in the Workplace - İşle ilgili metinleri okuyarak ana noktaları anlama ve belirli bilgileri bulma - İş hayatına yönelik sözlü etkileşimlerde ana noktaları ve detayları bulabilir | |
11 | ÜNİTE 6: AI in the Workplace - Dili ve beden dilini etkili kullanarak iyi yapılandırılmış sunumlar yapabilir | |
12 | ÜNİTE 7: Marketing and Advertising - Okuma metinlerindeki bilgilerden çıkarımlar ve tahminler yapma - İş hayatına yönelik sözlü etkileşimlerde ana noktaları ve detayları bulabilir - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak görüş alışverişinde bulunabilir ve müzakerelere katılabilir | |
13 | SUNUM | |
14 | SUNUM | |
15 | • Genel Tekrar | |
16 | Ödev Teslimi |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. NEARPOD Dijital Platformu/ NEARPOD Digital Platform |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller/Supplementary materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödevler | 2 | 40 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |||||
2 | Karmaşık mekatronik mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Karmaşık bir mekatronik mühendisliği sistemini, sürecini, cihazını veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi; mekatronik mühendisliği kapsamında mühendislik yaratıcılığı yöntemlerini etkin bir şekilde uygulayabilme becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |||||
4 | Mekatronik mühendisliği ve robot teknolojisi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Mekatronik mühendisliği ve robot teknolojisi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi; mekatronik mühendisliğinin yakın etkileşim içinde olduğu makina, elektrik/elektronik ve bilgisayar mühendislikleri ile, mekatronik mühendisliğinin uygulama alanı içinde diğer mühendislik ve bilim dalları veya çalışma alanları ile etkin iletişim kurabilme becerisi, farklı disiplinlerde çalışabilme becerisi. | |||||
7 | Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve teknik resim kullanarak etkin iletişim kurma, yaratıcı ve özgün kavram ve fikirleri ifade edebilme becerisi. | X | ||||
8 | Mekatronik mühendisliğinin uygulama çeşitliliğinin gerektirdiği şekilde değişik konularda bilgiye erişim, eleştirel bakış, yorumlama ve bilgiyi geliştirme becerisi; yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve sürekli yenileme gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma, bu konuda iletişim araçlarını kullanarak meslek bilincini geliştirme ve mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği. | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme, yönetebilme ve liderlik yetkinliği. | |||||
11 | Mekatronik mühendisliği uygulamalarının evrensel, toplumsal ve bireysel boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile kültürel değerler ve çağın sorunları hakkında bilgi; bu konularda mühendislik bilinci; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||
12 | Mekatronik mühendisliği konularında, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak yaptığı araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel olarak aktarabilme yetkinliği. | |||||
13 | Yaşadığı çevreye duyarlı ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyen, geliştiren ve gerektiğinde değiştirebilen, toplum içinde bir birey olma ve topluma yönelik proje düzenleme, geliştirebilme ve uygulayabilme yetkinliği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 77 |