AKTS - Sulu Boya Resim

Sulu Boya Resim (ART251) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sulu Boya Resim ART251 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Suluboya resim sanatı ve tarihi hakkında temel bilgiler, Suluboya resim sanatının tekniği, malzeme ve gereçleri hakkında bilgi Temel seviyede suluboya resim tekniğini uygulama
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sulu boya resim malzeme ve gereçlerini belirtir
  • Sulu boya resim sanatının tarihsel gelişimini ifade eder.
  • Temel seviyede sulu boya tekniğini uygular.
  • Resim sergilerini gezer.
Dersin İçeriği Suluboya resim sanatı ve tarihi; suluboya resim sanatının tekniği, malzeme ve gereçleri; suluboya resim tekniğini uygulamaları; suluboya resim örnekleri; suluboya resim sanatı teknikleri; uygulamalı suluboya resim sanatı teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin ve sulu boya resim malzeme ve gereçlerin tanıtımı
2 Temel sanat kavramları, resim sanatı ve diğer sanat dalları ile ilişkisi
3 Sulu boya resim sanatı teknikleri, temel ilkelerin örneklerle gösterilmesi
4 Uygulamalı sulu boya resim sanatı teknikleri (10 ayrı tekniğin uygulamalı olarak gösterilmesi)
5 Sulu boyada renk çalışması (temel teorik renk bilgisi; uygulamalı olarak ana, ara, tamamlayıcı ve kontrast renklerin araştırılması ve renklerin resimde kullanımları)
6 Lavi tekniği ile ışık-gölge çalışması (ışık-gölgenin temel prensiplerini vermek, ıslak üzerine ıslak tekniği ile kağıdın beyazını kullanarak bir küreyi boyamak ve ışık gölge çalışması yapmak, aynı çalışmayı bir obje üzerinde uygulamak, boya katlarının üst üste sürülmesi ile ışık-gölge çalışmak)
7 Ara değerlendirme
8 Islak üstüne ıslak teknikle ve kuru teknikle natürmort çalışması (kuru teknik, fon ve kompozisyon çalışması, konu ile ilgili seçilmiş örneklerin gösterilmesi)
9 Perspektif bilgisi ve peyzaj resmi üzerinde uygulaması – I (Hava perspektifi uygulaması)
10 Perspektif bilgisi ve peyzaj resmi üzerinde uygulaması –II (Çizgi perspektifi uygulaması)
11 Sulu boyada uygulamalı özel teknikler (Kar resmi –Peyzaj- ve kâğıdın beyazının kullanılması)
12 Sulu boyada uygulamalı özel teknikler (Peyzaj - günbatımı)
13 Öğrenilen tüm teknikleri uygulayarak kartpostal hazırlamak
14 Kısa sulu boya resim sanatı tarihi
15 Dönem ödevleri üzerinde eleştiriler
16 Final değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Çağlarca, S. (1985). Suluboya Resim Tekniği. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
2. Eyüboğlu, B. R. (1977). Resme Başlarken. İstanbul: Cem Yayınevi.
3. İslimyeli, N. (2005). Suluboya Resim Sanatı Tarihi. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı.
4. Özkan, K. (2001). Su Resimleri - Süleyman Seyyid’den Günümüze Türk Resminde Suluboya. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
5. Paige, L. L. (2005). Watercolour Techniques. London: Apple Press.
6. Parramon, J. M., & Fresquet, G. (2004). Suluboya Resim Sanatı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
7. Çeşitli uluslar arası müzelerden ve internetten derlenmiş slaytlar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 10 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 3 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 30 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mekatronik mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir mekatronik mühendisliği sistemini, sürecini, cihazını veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi; mekatronik mühendisliği kapsamında mühendislik yaratıcılığı yöntemlerini etkin bir şekilde uygulayabilme becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4 Mekatronik mühendisliği ve robot teknolojisi uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Mekatronik mühendisliği ve robot teknolojisi problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi; mekatronik mühendisliğinin yakın etkileşim içinde olduğu makina, elektrik/elektronik ve bilgisayar mühendislikleri ile, mekatronik mühendisliğinin uygulama alanı içinde diğer mühendislik ve bilim dalları veya çalışma alanları ile etkin iletişim kurabilme becerisi, farklı disiplinlerde çalışabilme becerisi.
7 Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı ve teknik resim kullanarak etkin iletişim kurma, yaratıcı ve özgün kavram ve fikirleri ifade edebilme becerisi.
8 Mekatronik mühendisliğinin uygulama çeşitliliğinin gerektirdiği şekilde değişik konularda bilgiye erişim, eleştirel bakış, yorumlama ve bilgiyi geliştirme becerisi; yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve sürekli yenileme gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma, bu konuda iletişim araçlarını kullanarak meslek bilincini geliştirme ve mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme, yönetebilme ve liderlik yetkinliği.
11 Mekatronik mühendisliği uygulamalarının evrensel, toplumsal ve bireysel boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile kültürel değerler ve çağın sorunları hakkında bilgi; bu konularda mühendislik bilinci; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12 Mekatronik mühendisliği konularında, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak yaptığı araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel olarak aktarabilme yetkinliği.
13 Yaşadığı çevreye duyarlı ve toplumsal sorumluluk bilincine sahip, sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyen, geliştiren ve gerektiğinde değiştirebilen, toplum içinde bir birey olma ve topluma yönelik proje düzenleme, geliştirebilme ve uygulayabilme yetkinliği.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 10 2 20
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 3 4 12
Sunum/Seminer Hazırlama 3 4 12
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 100