AKTS - Yükselen Çin
Yükselen Çin (IR511) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yükselen Çin | IR511 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Çin'in yeni dünya düzeninde yükselişini ve onun etkilerini ele alarak öğrencilerin günümüz uluslararası ilişkilerindeki güç dengelerine vakıf olmalarını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çin dış politikasının derinlemesine bir incelemesi; milliyetçilik, çok taraflı diplomasi, terörizm, insan hakları, uluslararası statü ve refahı, Çin ekonomisinin güçlü ve sorunlu yanları ve dünya ekonomisi ile bütünleşmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | yok |
2 | Çin ve Uluslararası Düzen | Deng ve Wang, Bölüm 1 |
3 | Pekin'in İnisiyatif Yapısı: Korumacılık, Refah ve Güç Peşinde | Deng ve Wang, Bölüm 2 |
4 | Güçten Daha İyisi: Çin Dış Politikasında Uluslararası Statü | Deng ve Wang, Bölüm 3 |
5 | Çin Dış Politikası ve Milli İmaj İnşaası | Deng ve Wang, Bölüm 4 |
6 | Çin Dış Politikası ve Milliyetçilik | Deng ve Wang, Bölüm 5 |
7 | Küreselleşme Çağında Çin Dış Politikası | Deng ve Wang, Bölüm 6 |
8 | Yeni Binyılda Çin'in Çoktaraflı Diplomasisi | Deng ve Wang, Bölüm 7 |
9 | Çin'in ABD Politikaları | Deng ve Wang, Bölüm 8 |
10 | Pekin'in Tayvan'a Yönelik Politikasının Evrimi | Deng ve Wang, Bölüm 9 |
11 | Çin Dış Politikasında Demokrasi ve İnsan Hakları | Deng ve Wang, Bölüm 10 |
12 | Çin Dış Politikası ve Terörizm | Deng ve Wang, Bölüm 11 |
13 | Yükselen Çin ve Değişen Dünya Ekonomisi ile Bütünleşmesi | Wang, Bölüm 1 |
14 | Yükselen Çin: Gücü ve Sorunları | Wang, Bölüm 2 |
15 | Kıtasal Eğilim: Çin ve Küresel Ekonomik Kriz | Wang, Bölüm 4 |
16 | Genel Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Yong Deng and Fei-Ling Wang (Eds.). China Rising: Power and Motivation in Chinese Foreign Policy. Oxford: Rowman and Littlefield, 2005 |
---|---|
2. Liming Wang (Ed.). Rising China in the Changing World Economy. New York: Routledge, 2012 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | X | ||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | X | ||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | X | ||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | X | ||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |