AKTS - Balkanların Tarihi ve Siyaseti
Balkanların Tarihi ve Siyaseti (IR507) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Balkanların Tarihi ve Siyaseti | IR507 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı yüksek lisans seviyesinde öğrencilere Balkanlar bölgesinin siyasi oluşum süreci hakkında bilgi vermek ve bu alanda öğrencilerin akademik bir görüş edinmesini sağlamaktır. Dersin sonunda öğrenciler bölge içindeki devletler arası ilişkileri, bölgenin küresel politikadaki büyük güçler için öneminin sebeplerini ve bölge ülkeleriyle Türkiye arasındaki ilişkileri anlayabilecek ve bölge siyasi gelişmelerinde çözümleme yapabilmek için yeterli bilgiye sahip olacaklardır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Balkanlar`ın 20. yüzyıl tarihi ve siyasi gelişmeleri, Balkanlar`da siyasi ve ekonomik bunalımların doğurduğu etnik sorunlar, yeni ulus-devletlerin oluşumları, Yugoslavya`nın bölünüşü ile başlayan farklı politik oluşumlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Yugoslavya Oluşumunun Sebepleri | Crampton, ss. 1-26, 113-146 |
3 | Soğuk Savaş Yıllarında Balkanlar | Crampton, ss. 107-225 |
4 | Yugoslavya'nın Bölünmesi | Crampton, ss. 239-270 |
5 | Yugoslavia Bölünmesinin Başlangıcı: Slovenya ve Hırvatistan Savaşları | Crampton, ss. 247-254 |
6 | Bosna'da Savaş ve Barış | Crampton, ss.244-245, 285-289 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kosova Sorunu | Crampton, ss. 240-241, 270-283 |
9 | Balkanlarda Arnavutluk Konusu | Crampton, ss. 295-308 |
10 | Yunan-Makedonya Çatışması | Crampton, ss. 293-299, 335-343 |
11 | Genel anlamda Makedonya Sorunu | Crampton, ss.293-299 |
12 | Balkanlarda Yunan Politikası | Crampton, ss. 335-343 |
13 | Bulgaristan'ın Geçiş Dönemi | Crampton, ss. 308-324 |
14 | Romanya'nın Geçiş Dönemi | Crampton, ss. 324-335 |
15 | AB Genişlemesi ve Balkanlarda NATO'nun Varoluşu | |
16 | Genel Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Crampton, R.J., The Balkans Since the Second World War, Pearson Education Limited, 2002 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | X | ||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | X | ||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | X | ||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | X | ||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |