AKTS - Türk Dış Politikası: Geçmiş ve Bugün

Türk Dış Politikası: Geçmiş ve Bugün (IR503) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Türk Dış Politikası: Geçmiş ve Bugün IR503 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Duygu Dersan Orhan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin temel amacı Türk Dış Politikasının tarihi gelişimini hakkında bütün siyasi, ekonomik ve toplumsal boyutlarını; iç, bölgesel ve evrensel dinamiklerini değerlendirmeye katarak öğrencinin TDP hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türk dış politikasının dönemsel eğilimlerini belirleme
  • Türkiye-Amerikan ilişkilerinin Türk dış politikasına etkilerini gösterme
  • Öğrencilerin Türk dış politikasında kritik geliştirebilmesi
Dersin İçeriği Osmanlı Devleti`nin son dönemlerinden itibaren Türk dış politikasının Cumhuriyet boyunca evrilmesi ve soğuk savaş sonrası dönemdeki durumu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 Osmanlı İmparatorluğu'nun Dağılma döneminde Dış İlişkilerine kısa bir bakış Hale, ss.8-30
3 Milli Mücadelenin Amaçları ve Lozan Antlaşması Hale, ss. 31-41
4 Musul Sorunu ve çözümü, 1926 ve 1929 arasında Türk dış politikası Hale, ss.41-55
5 Türkiye ve İkinci Dünya Savaşı : 1930larda değişen ittifaklar ve Savaş Hale, ss. 56-77
6 Türkiye ve Soğuk Savaş, 1945-1963 Hale, ss. 78-103
7 Ara Sınav Hale, ss. 104-118
8 Türkiye Dış politikasının Yeniden Değerlendirilmesi Hale, ss. 104-118
9 1970ler, 1980ler ve 1990lar Türkiye Dış Politikası Hale, ss. 118-134
10 Soğuk Savaş bitiminde Türkiye Hale, ss. 135-157
11 Soğuk Savaş Sonrasında Türkiye ve Batı'nın İlişkileri: Amerika Birleşik Devletleri Hale, ss. 158-173
12 Soğuk Savaş sonrasında Türkiye ve Batı: Avrupa Birliği Hale, ss. 174-193
13 Soğuk Savaş sonrasında Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Türk-Yunan Çatışması ve Balkanlar Hale, ss.194-206
14 Soğuk Savaş sonrasında Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Rusya, Kafkasya ve Orta Asya Hale, ss.207-225
15 Soğuk Savaş sonrasında Türkiye ve Bölgesel Siyaset: Orta Doğu ve Ötesi Hale, ss. 207-225
16 Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hale, W., Turkish Foreign Policy: 1774- 2000, Routledge, 2003

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. X
3 Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. X
4 Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. X
5 Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. X
6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. X
7 Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek X
8 Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek X
9 Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek X
10 Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. X
11 Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. X
12 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 125