AKTS - Dijital Diplomasi
Dijital Diplomasi (IR522) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dijital Diplomasi | IR522 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu derste küreselleşen ve dijitalleşen dünyada dijital diplomasinin temelleri ve artan önemi incelenmektedir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş | yok |
2 | Dijital Diplomasi'nin Temelleri | Sandre (2019) Chp 1 |
3 | Dijital Diplomasi | Bjola (2015) Chp 2 |
4 | Dijital diplomasi ve uluslararası değişim yönetimi | Bjola (2015) Chp 1 |
5 | Sosyal Medya ve Kamu Diplomasisi | Bjola (2015) Chp |
6 | Twitter Diplomasisi | Sandre (2019) Chp 7 |
7 | Ara Sınav | Yok |
8 | Amerikan Dijital Diplomasi Örneği | Bjola (2015) Chp 7 |
9 | Britanya'nın Dijital Diplomasi Örneği | Bjola (2015) Chp 6 |
10 | Kanada'nın Dijital Diplomasi Örneği | Bjola (2015) Chp 6 |
11 | İsveç Dijital Diplomasi Örneği | Bjola (2015) Chp 9 |
12 | Ağ diplomasisinde teknoloji kullanımı | Bjola (2015) Chp 8 |
13 | Dijital Diplomasiyi anlamak için yeni araçlar ve yöntemler | Bjola (2015) Chp 10 |
14 | Dijital Diplomasinin Geleceği | Bjola (2015) Chp 10 |
15 | Final Sınavı Tartışması | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Bjola, C., & Holmes, M. (2015). Digital Diplomacy: Theory and Practice. Routledge, Taylor & Francis Group. |
---|---|
2. Sandre, A., Bisogniero, C., & Bergant, A. B. (2019). Digital Diplomacy: Conversations on Innovation in foreign policy. Rowman & Littlefield. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | |||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | |||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | |||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | |||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | |||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | |||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | |||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | |||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 16 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |