AKTS - İleri Fotonik
İleri Fotonik (PHYS518) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Fotonik | PHYS518 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, temel bilim ve mühendislik bölümlerinin lisansüstü öğrencilerine Dalga kılavuzları ve optiği ile fiber optik konularında temel ve uygulamalı bilgi ve beceri kazandırmaktır. Bunun için, - Işığın madde içinde yayılması, - Tam iç yansıma, - Yarıiletkenler ve yarıiletken lazerler, - Fotonların yarıiletken içinde davranışları, - Yarıiletken foton kaydediciler - Elektro optik ve uygulamaları, - Elektromanyetik dalgaların fiber içinde yayılması, kaydedilmesi ve transmisyonunun uygulamaları, - Multi-mode ve tek mod uygulamaları, - Kıtalararası fiber ağ uygulamaları, - Tek mod fiberin özellikleri ve uygulamaları. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yönlendirilmiş dalgalar ve fiber optik, tam iç yansıma ve koşulları, yarı iletkenlerde fotonlar, yarıiletken LAZER rezonatörler, yarıiletken LAZERler ve LEDler, yarıiletken foton detektörler, fotoiletkenlik ve fotodiyotlar, electro-optik ve uygulamaları, electro-optik ve sıvı kristaller ve anizotropik maddeler, fiber optik ve dalga kılavuzları, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihi gelişmeler içinde fiber optik | - |
2 | Modern dalga optik prensiplerinin özetlenmesi | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
3 | Temel kuantum optik ve prensipleri (özet) ve tam iç yansıma | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
4 | Yarıiletkenler ve fotonlar | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
5 | Yarıiletken lazerler ve uygulamalarına örnekler | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
6 | Sıvı kristaller ve foto refraktif malzemelerde elektro-optik olaylar | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
7 | Kılavuz dalga optiği/fiber optik | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
8 | Ara Sınav | Önceki hafta ders notlarının çalışılması 1-7 |
9 | Kılavuz dalga optiği/fiber optik | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
10 | Elektromanyetik mod kuramı ve uygulamaları | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
11 | Optik fiberde tek mod transmisyon ve karakteristikleri | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
12 | Multi-mod fiberler ve uygulamaları | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
13 | Optik fiber ve kabloların özellikleri ve haberleşmede uygulamaları | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
14 | Temel bilim ve teknikte fiber optik uygulamalar, kıtalararası optik ağ | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
15 | Temel bilim ve teknikte fiber optik uygulamlar, kıtalararası optik ağ | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. LASERS AND OPTOELECTRONİCS Fundamentals, Devices and Applications by ANIL K. MAINI Wiley ISBN 978-1-118-68894-6 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Optical Fiber Communications Principles and Practice by J. M. Senior Prentice Hall, International Series in Optoelectronics ISBN 0-13-635426-2 |
3. The Light Fantastic, A Modern Introduction to Classical and Quantum Optics, by Ian Kenyon Oxford University Press 2008 ISBN 978-0-19-856646-5 (Pbk) | |
4. Introduction to Quantum Optics By Harry Paul German Edition © B. G. Teubner GmbH, Stuttgart/Leipzig/Wiesbaden, 1999 English Translation © Cambridge University Press 2004 ISBN 0521 83 563 1 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olmak. | X | ||||
2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşmak. | X | ||||
3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirebilmek. | X | ||||
4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirme ve bunu devam ettirme. | X | ||||
5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği. | X | ||||
6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koymak, çözümü için bir strateji belirlemek, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygulamak, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek ve kestirmek için kullanabilme yeteneği. | X | ||||
7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği. | X | ||||
8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşma ve uzmanlaşma. | X | ||||
9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | X | ||||
11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |