AKTS - Modern Uygulamalı Optik
Modern Uygulamalı Optik (PHYS517) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Modern Uygulamalı Optik | PHYS517 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, temel bilim ve mühendislik bölümlerinin lisansüstü öğrencilerine doğrusal ve doğrusal olmayan optik sistemlerin analizi için gerekli olan modern ve kuantum optik kavram ve konuları içeren öğretileri vermektir. Bu dersi alan bir öğrenci, LAZERİN ve LEDin prensipleri, özellikleri ile uygulama alanları hakkında geniş bilgi sahibi olacaktır. Bu ders lisansüstü eğitim görmekte olan öğrencilere, ileri optik tekniklerle araştırma yapmak ve yapılan araştırmalarda sıklıkla karşılaşılan karmaşık problemleri çözebilme yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Işık ve optiğin tarihsel miladı, Newton`un ışık parçacıkları, Huygens`in ışık dalgaları, Planck ve Einstein`ın ışığın kuanta hipotezi, ışığın klasik tanımlamasının temelleri, ışığın kuantum mekaniksel anlayışı, ışık dedektörleri ve ısığın soğurulması, lazerlere giriş, uyarılmış emisyon, popülasyon inversiyonu, optiksel geri kazanım (lazer rezonatör |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işığın doğası (parçacık ve dalga olarak) | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
2 | Işık enerjinsin kuantumlanması, Planck ve Einstein’ın foton hipotezi | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
3 | Maxwell eşitlikleri ve dalga optiğinde önemi ve ışığın dual tabiatı | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
4 | Işığın klasik ve kuantum mekaniksel tanımları ve güncel yorumlanması | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
5 | Işığın soğurulması, detektörler ve algılayıcılar | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
6 | Lazere giriş: kendiliğinden emisyon, soğurma | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
7 | Etkilenmiş emisyon ve lazer ışıma | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
8 | Ara Sınav | Önceki hafta ders notlarının çalışılması |
9 | Lazer rezonatörler | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
10 | Lazerin özellikleri | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
11 | Lazerin bilimde ve mühendislikte bazı uygulamaları | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
12 | Yarı iletkenler ve LEDlere giriş | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
13 | LEDlerin karakteristik özellikleri, beyaz ışık kaynağı olarak LED | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
14 | LED uygulamaları ve Fiber optiğe giriş | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
15 | Fiber optik | Ders kitabı ve yardımcı kitap olarak önerilen referans kitaplardan konu hakkındaki bölümlerin okunması |
16 | DÖNEM SONU SINAVI | Tüm dönem ders notlarının tekrarı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fundamentals of Photonics, 2nd Edition, By Bahaa E. A. Saleh, Malvin Carl Teich, Wiley, 2007, ISBN: 978-0-471-35832-9 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. 1) LASERS AND OPTOELECTRONİCS, Fundamentals, Devices and Applications By ANIL K. MAINI, WileyISBN 978-1-118-68894-6 |
3. 2) The Light Fantastic, A Modern Introduction to Classical and Quantum Optics, Ian Kenyon, Oxford University Press 2008, ISBN 978-0-19-856646-5 (Pbk) | |
4. 3) Introduction to Quantum Optics, Harry Paul, German Edition © B. G. Teubner GmbH, Stuttgart/Leipzig/Wiesbaden, 1999, English Translation © Cambridge University Press 2004, ISBN 0521 83 563 1 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olmak. | X | ||||
2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşmak. | X | ||||
3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirebilmek. | X | ||||
4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirme ve bunu devam ettirme. | X | ||||
5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği. | X | ||||
6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koymak, çözümü için bir strateji belirlemek, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygulamak, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek ve kestirmek için kullanabilme yeteneği. | X | ||||
7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği. | X | ||||
8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşma ve uzmanlaşma. | X | ||||
9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | X | ||||
11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |