AKTS - Yarıiletkenler Fiziği
Yarıiletkenler Fiziği (PHYS516) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yarıiletkenler Fiziği | PHYS516 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciler tarafından temel yarıiletken aletlerin fiziksel prensiplerinin anlaşılmasını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Enerji bantları ve ısısal denge halinde taşıyıcı konsantrasyonu, taşıyıcı transport olayları, p-n eklemi, iki kutuplu transistörler ve ilgili aletler, MOS kapasitörü ve MOSFET; MESFET ve ilgili aletler, ışık saçan diyotlar ve lazerler, fotodetektörler ve güneş pilleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yarıiletken Malzemeler Temel Kristal Yapıları Valans Bağları Enerji Bantlar Asal Taşıyıcı Yoğunluğu Donor ve Akseptörler | Bölüm 1 |
2 | Taşıyıcı Akıntısı Taşıyıcı Difüzyonu Jenerasyon ve Rekombinasyon Süreçleri Devamlılık Denklemleri | Bölüm 2 |
3 | Termiyonik Emisyon Süreçleri Tünelleme Süreçleri Uzay Yükü Etkisi Yüksek-Alan Etkisi | Bölüm 2 |
4 | Isısal Denge Şartları Tüketim Bölgesi Tüksetim kapasitansı | Bölüm 3 |
5 | Akım-Voltaj Karakteristikleri Yük Depolama ve Geçici Davranış Eklem Kırılması Heteroeklemler | Bölüm 3 |
6 | Transistör Eylemi İki kutuplu transistölerin statik Karakteristikleri İki kutuplu transistörlerin frekans bağımlılığı ve anahtarlaması | Bölüm 4 |
7 | İdeal dışı etkiler Heteroeklem iki kutuplu transistörler | Bölüm 4 |
8 | Ara Sınav | |
9 | İdeal MOS Kapasitör SiO2-Si MOS Kapasitör | Bölüm 5 |
10 | MOS Kapasitörlerde Taşıyıcı Transport Yük-Çiftleşmiş Aletler MOSFET Esasları | Bölüm 5 |
11 | Metal-Yarıiletken Kontakler MESFET MODFET | Bölüm 7 |
12 | Işınımsal Geçişler ve Optiksel Absorpsiyon Işık Sçan Diyotlar | Bölüm 9 |
13 | Çeşitli Işık Saçan Diyotlar Yarıiletken Lazerler | Bölüm 9 |
14 | Fotodetektörler Güneş Pilleri Silikon ve Bileşik Yarıiletken Güneş Pilleri | Bölüm 10 |
15 | Üçüncü Jenerasyon Güneş Pilleri Optiksel Konsantrasyon | Bölüm 10 |
16 | Projeler |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Semiconductor Devices – Physics and Technology, 3rd edition, S.M.Sze and M.K. Lee (John Wiley & Sons, 2012) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. "Physics of Semiconductor Devices” S.M. Sze and Kwok K. Ng, 3rd edition, (John Wiley & Sons, 2002) |
3. “Semiconductor Physics and Devices” Donald A. Neamen, 3rd edition, McGrawHill, 2003 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 35 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 35 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olmak. | X | ||||
2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşmak. | X | ||||
3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirebilmek. | X | ||||
4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirme ve bunu devam ettirme. | X | ||||
5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği. | X | ||||
6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koymak, çözümü için bir strateji belirlemek, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygulamak, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek ve kestirmek için kullanabilme yeteneği. | X | ||||
7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği. | X | ||||
8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşma ve uzmanlaşma. | X | ||||
9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | X | ||||
11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 3 | 18 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 126 |