AKTS - Yoğun Madde Teorisi
Yoğun Madde Teorisi (PHYS515) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yoğun Madde Teorisi | PHYS515 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders Yoğun Madde Fiziği’nin temel yönlerini, maddelerin elektrik, manyetik ve optik özellikleri de dahil olmak üzere, derinlemesine inceleyecektir. Derste bütün gerekli formalizm kapsanacak hem de çağdaş, deneysel ve teorik araştırma problemleri bağlamında yöntemlerin uygulanabilirliği ve yararlılığı vurgulanacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kristaller ve 3 boyutlu kafesler, saçılma ve yapılar, yüzeyler ve arayüzler, kristallerin ötesi, Fermi gazı ve tek elektron modeli, periyodik potansiyel içinde etkileşmeyen elektronlar, neredeyse serbest ve sıkıca bağlı elektronlar, elektron-elektron etkileşmesi, katıların uyumu, fononlar, metallerin ve yarıiletkenlerin elektronik özellikleri, met |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kristaller ve 3 Boyutlu Kafesler | Bölüm 1-2 |
2 | Saçılma ve Yapılar | Bölüm 3 |
3 | Yüzeyler ve Arayüzler | Bölüm 4 |
4 | Kristallerin Ötesi | Bölüm 5 |
5 | Fermi Gazı ve Tek Elektron Modeli | Bölüm 6 |
6 | Periodik Potansiyel İçinde Etkileşmeyen Elektronlar | Bölüm 7 |
7 | Neredeyse Serbest ve Sıkıca Bağlı Elektronlar | Bölüm 8 |
8 | Elektron-Elektron Etkileşmesi | Bölüm 9 |
9 | Arasınav | |
10 | Katıların Uyumu | Bölüm 11 |
11 | Fononlar | Bölüm 13 |
12 | Metallerin ve Yarıiletkenlerin Elektronik Özellikleri | Bölüm 19 |
13 | Metallerin ve Yarıiletkenlerin Optik Özellikleri | Bölüm 21 |
14 | İyonlarda ve Elektronlarda Manyetizma | Bölüm 25 |
15 | Süper İletkenlik | Bölüm 27 |
16 | Genel Sinav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Condensed Matter Physics, Michael P. Marder (2nd Edition) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Condensed Matter in a Nutshell, Gerald D. Mahan |
3. Basic Notions in Condensed Matter Physics, P. W. Anderson, Benjamin Cummings | |
4. A Quantum Approach to Condensed Matter Physics, P. Taylor and O. Heinonen | |
5. C.Kittel, Introduction to Solid State Physics |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 30 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olmak. | X | ||||
2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşmak. | X | ||||
3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirebilmek. | X | ||||
4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirme ve bunu devam ettirme. | X | ||||
5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği. | X | ||||
6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koymak, çözümü için bir strateji belirlemek, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygulamak, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek ve kestirmek için kullanabilme yeteneği. | X | ||||
7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği. | X | ||||
8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşma ve uzmanlaşma. | X | ||||
9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | X | ||||
11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 |