AKTS - Bilim İnsanları ve Mühendisler için FORTRAN
Bilim İnsanları ve Mühendisler için FORTRAN (PHYS510) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim İnsanları ve Mühendisler için FORTRAN | PHYS510 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | [1] Bilim ve mühendislik problemlerini çözmede ve analiz etmede FORTRAN dilini nümerik bir araç olarak uygulamaya koymak. [2] Öğrenciye FORTRAN 77/90/95 hakkında kapsamlı bir içerik sunmak. [3] FORTRAN 77’nin tüm özelliklerini özlü ve eksiksiz bir şekilde sunmak. [4] Öğrenciye FORTRAN programlarını derlemeleri ve çalıştırmaları için UNIX/LINUX platformlarını tanıtmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | FORTRAN için UNIX/LINUX platformları, temel UNIX/LINUX komutları, bilgisayarlara giriş, programlamaya giriş, FORTRAN?ın elementleri, kontrol komutları ve döngüler, ?Do? döngüleri, diziler ve indisli değişkenler, formatlı bilgi girişleri ve çıkışları, karakter dizileri, altprogramlar, FORTRAN?da dosyaların yönetimi, profesyonel FORTRAN programı yazm |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | FORTRAN için UNIX/LINUX platformları. Temel UNIX/LINUX komutları. | |
2 | Bilgisayarlara giriş. Programlamaya giriş. | Tokdemir 1-10 & 11-20 |
3 | FORTRAN’ın elementleri. | Tokdemir 43-50 |
4 | Kontrol komutları ve döngüler. | Tokdemir 93-100 |
5 | Do loops. | Tokdemir 121-128 |
6 | Birinci arasınav. | |
7 | Diziler ve indisli değişkenler. | Tokdemir 142-148 |
8 | Formatlı bilgi girişleri ve çıkışları. | Tokdemir 166-178 |
9 | Karakter dizileri. | Tokdemir 185-190 |
10 | Altprogramlar. | Tokdemir 198-206 |
11 | İkinci arasınav. | |
12 | FORTRAN’da dosyaların yönetimi. | Tokdemir 245-254 |
13 | Profesyonel FORTRAN programı yazma ilkeleri. | Page 1-36 & 89-112 |
14 | FORTRAN 77 ile FORTRAN 90/95’in karşılaştırılması. | Metcalf, Pages 287-296 |
15 | Çok adımlı, büyük ölçekli programların çalıştırılmasında ve analizlerinde FORTRAN ve UNIX’in bir arada kullanılması. | |
16 | Final Sınavı. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. FORTRAN 77, F. Tokdemir, ODTÜ Yayınları. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. The Professional Programmers Guide to Fortran 77, C. G. Page, Oxford University Press. |
3. Fortran 90/95 Explained, M. Metcalf, 2nd Edition, Pitman Publishing. | |
4. Numerical Recipes in Fortran 77 & 90, W. H. Press, 2nd Edition, Cambridge University Press. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olmak. | X | ||||
2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşmak. | X | ||||
3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirebilmek. | X | ||||
4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirme ve bunu devam ettirme. | X | ||||
5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği. | X | ||||
6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koymak, çözümü için bir strateji belirlemek, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygulamak, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek ve kestirmek için kullanabilme yeteneği. | X | ||||
7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği. | X | ||||
8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşma ve uzmanlaşma. | X | ||||
9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. | X | ||||
11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 |