AKTS - Kuantum Fenomenleri

Kuantum Fenomenleri (PHYS513) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kuantum Fenomenleri PHYS513 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Murat Mesta
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hem hassas analitik yöntemler hem de farklı yaklaşım teknikleri kullanarak çeşitli kuantum mekanik sistemlerini yorumlamak ve analiz etmek. İki boyutlu elektron sistemleri, hidrojenin ince yapısı, emisyon ve saçılma gibi modern fiziğin merkezinde yer alan model sistemler hakkında çalışma bilgisine sahip olmak.
Dersin İçeriği Etkin kütle denklemi; Fermi altın kurali; Denge ve kararlı hâl; Dengenin tekrar sağlanması; Phonon yayılım ve emilim hızları; Ömür süresi momentum gevşeme süresi; Sıcak elektronlar; Tek-parçacık bakış açısıyla iletim; Kollektif tasvirde iletim; Boltzman iletim denklemi; Tek-bant & çoklu-bant etkin kütle denklemi; Spinors; Spin-orbit etkileşimi;

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kuantum Fiziğinin Kısa Tekrarı
2 Özdeş Parçacıklar
3 Zaman Bağımsız Pertürbasyon Teorisi
4 Hidrojenin İnce Yapısı ve Zeeman Etkisi
5 Varyasyonel Prensip
6 WKB Yaklaşımı
7 Ara Sınav
8 Saçılma
9 Saçılma
10 Kuantum Dinamiği, zamana bağlı pertürbasyon
11 Radyasyonun Emisyonu ve Soğurulması
12 Fermi'nin Altın Kuralı ve Adiabatik Yaklaşım
13 Kuantum Mekaniğinin Yorumlanması
14 Dönem Ödevi
15 Final Sınavı İçin Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Griffiths, D. J., & Schroeter, D. F. (2018). Introduction to Quantum Mechanics (3rd ed.)
Diğer Kaynaklar 2. Cohen-Tannoudji, C., Diu, B., & Laloë, F. (2019). Quantum mechanics, volume 2 (2nd ed.). Berlin, Germany: Blackwell Verlag.
3. Feynman, R. P., Leighton, R. B., & Sanos, M. (1970). Lectures on physics. Upper Saddle River, NJ: Pearson.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 6 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor 1 20
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 9 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olmak. X
2 Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşmak. X
3 Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirebilmek. X
4 Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirme ve bunu devam ettirme. X
5 Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği. X
6 Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koymak, çözümü için bir strateji belirlemek, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygulamak, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek ve kestirmek için kullanabilme yeteneği. X
7 Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği. X
8 Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşma ve uzmanlaşma. X
9 Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. X
10 Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. X
11 Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar 1 12 12
Ödevler 6 2 12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 124