AKTS - Kuantum Transport

Kuantum Transport (PHYS511) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kuantum Transport PHYS511 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kuantum mekaniği ve taşıma olaylarındaki uygulamalar hakkında sağlam bir altyapı edinmek Mezoskopik ve nanoyapılı sistemlerde kuantum taşıma ile ilgili problemleri analiz etmek ve çözmek. Kuantum taşıma alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri eleştirel bir şekilde değerlendirmek.
Dersin İçeriği Atomik bir görüşle elektrik direnci; Schrödinger denklemi; Kendi-kendine istikrarlı/tutarlı alan; Baz fonksiyonları; Bant yapısı; Alt bantlar; Sığa; Çoklu-bant etkin kütle Hamilton denklemi; Seviye genişlemesi; Açık sistemler; Eşvereli iletim; Eşevreli olmayan iletim; Atom?dan transistöre; İleri yaklaşımlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kuantum Aktarımına Giriş
2 Kuantum MekaniğiTekrarı
3 Kuantum Mekaniği Tekrarı
4 Düşük Boyutlu Sistemlerde Kuantum Hapsedilmesi ve Taşıma
5 Düşük Boyutlu Sistemlerde Kuantum Hapsedilmesi ve Taşıma
6 Tünelleme Olayları ve Landauer Formülü
7 Kuantum Hall etkileri
8 Ara Sınav
9 Kuantum Telleri, Kuantum Noktaları ve Nanoyapılar
10 Kuantum Telleri, Kuantum Noktaları ve Nanoyapılar
11 Kuantum Telleri, Kuantum Noktaları ve Nanoyapılar
12 Düzensiz Sistemler ve Green Fonksiyonu
13 Düzensiz Sistemler ve Green Fonksiyonu
14 Dalgalanmaların Sıcaklık Sönümlenmesi
15 Mezoskopik yapılarda denge dışı taşıma
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ferry, D. K., Goodnick, S. M., & Bird, J. (2009). Transport in Nanostructures (2nd ed.). Cambridge, England: Cambridge University Press.
Diğer Kaynaklar 2. Datta, S. (2004). Quantum Transport. Cambridge, England: Cambridge University Press.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olmak. X
2 Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşmak. X
3 Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirebilmek. X
4 Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirme ve bunu devam ettirme. X
5 Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği. X
6 Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koymak, çözümü için bir strateji belirlemek, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygulamak, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirmek ve kestirmek için kullanabilme yeteneği. X
7 Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği. X
8 Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşma ve uzmanlaşma. X
9 Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. X
10 Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği. X
11 Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 3 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Toplam İş Yükü 113