AKTS - Dinamik Sistemlerin Analizi ve Modellemesine Giriş
Dinamik Sistemlerin Analizi ve Modellemesine Giriş (PHYS512) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dinamik Sistemlerin Analizi ve Modellemesine Giriş | PHYS512 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Ötelenene mekanik sistemler; Sistem modelleri için standart formlar; Blok diyagramları; MATLAB ve FORTRAN ile bilgisayarlı çözümler; Dönen mekanik sistemler; Elektriksel sistemler; Lineer sistemlerin Laplace dönüşüm çözümleri.r | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Modelleme ve Simülasyona Giriş | Bölüm 1 | 
| 2 | Sistem Bilimi ve Sistem Mühendisliği | Bölüm 2 | 
| 3 | Modelleme ve Simülasyon İçin Bir Çerçeve | Bölüm 3 | 
| 4 | Modeller ve Simülasyon İçin Gerekliliğinin Tanımlanması | Bölüm 4 | 
| 5 | Modelleme ve Simülasyon İçin Bir Dayanak Yaratma | Bölüm 5 | 
| 6 | Modellerin ve Simülasyonun Geliştirilmesi | Bölüm 6 | 
| 7 | Modellerin Tasarımı | Bölüm 7 | 
| 8 | Verilerin Üretimi ve Yönetimi | Bölüm 8 | 
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Modelleme ve Simülasyonun Enerji Sistemleri Mühendisliğinde Uygulamaları, Genel | Bölüm 9 | 
| 11 | Termodinamikteki Uygulamalar | Bölüm 10 | 
| 12 | Isıl Akışkanlarda Uygulamalar | Bölüm 11 | 
| 13 | Yenilenebilir Sistemlerde Uygulamalar | Bölüm 12 | 
| 14 | Konvansiyonel Sistemlerde Uygulamalar | Bölüm 13 | 
| 15 | Doğrulama, Onaylama ve Akreditasyon | Bölüm 14 | 
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Energy Systems: Optimization, Modeling, Simulation, and Economic Aspects, Journal, Springer, ISSN: 1868-3967 | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Averill M Law, Simulation Modeling and Analysis, 4th Edition, McGraw-Hill, 2007, ISBN-13 978007125519-6 | 
| 3. Modeling and Analysis of Dynamic Systems, Ramin Esfandiari, CRC Press, 2010 ISBN:9781439808450 | |
| 4. David J. Cloud, Applied Modeling and Simulation, McGraw-Hill, 1998, ISBN-13 9780072283037 | |
| 5. Thoma, J. Ould Bouamama, B., Modeling and Simulation in Thermal and Chemical Engineering, 2000, Springer, ISBN: 978-3-540-66388-1 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 5 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 1 | 15 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 10 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olur. | X | ||||
| 2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşır. | X | ||||
| 3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirir. | X | ||||
| 4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirir ve bunu devam ettirir. | X | ||||
| 5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koyar, çözümü için bir strateji belirler, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygular, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirir. | X | ||||
| 7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği geliştirir | X | ||||
| 8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşır ve uzmanlaşır. | X | ||||
| 9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi geliştirir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 15 | 15 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 3 | 15 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
